loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دفاع مقدس و ترور ربانی در هفتهنامه پنجره

صد و هشتمین شماره هفته‎نامه پنجره منتشر شد.

«برهان‎الدین ربانی ترور شد»، این خبری بود که هفته پیش بسیاری را بهت‎زده کرد، حامد کرزای سفر خود به نیویورک را ناتمام گذاشت و به کابل بازگشت، با تررو برهان‎الدین ربانی امیدها برای صلح در افغانستان بر باد رفت…، در تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره خواننده پرونده‎ای در رابطه با ترور مجاهد افغانی خواهید بود.

این روزها در منطقه بحث بیداری اسلامی داغ‎تر از دیگر بحث‎هاست، به‎ویژه این‎که در ایران نیز اجلاسی به همین مناسبات همراه با بیانات هادیانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب برگزار شد، در این شماره از پنجره پرونده‎ای نیز به بررسی ابعاد گوناگون این اجلاس و بحث بیداری اسلامی منطقه اختصاص یافته است، در این پرونده همچنین میزگردی خواندنی با حضور صادق زیباکلام و یعقوب توکلی پیرامون سیر بیداری اسلامی، زمینه‎ها و افق‎های پیش‎روی آن، منتشر شده است.

آن‎ها که اهل ادبیات و خاصه ادبیات انقلاب هستند، با نام محمدرضا بایرامی آشنایی دارند، نویسنده‎ای که سال‎هاست برای انقلاب و دفاع مقدس قلم زده، دو سال پیش با انتشار رمان «مردگان باغ سبز» که بعد از انتشار گرفتار ممیزی هم شد، نامش بیش از پیش سر زبان‎ها افتاد و حالا نیز با رمان «آتش به اختیار» اثری درخور اعتنا در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر کرده است، و دوباره در مرکز توجهات قرار گرفته است، از همین‎رو پرونده ادبی پنجره ۱۰۸، به بایرامی و آتش به اختیار می‎پردازد.

شهرآورد آبی و قرمز پایتخت که با برتری بی‎چون و چرای آبی‎ها به پایان رسید، مثل همیشه حاشیه‎های بسیاری را نیز به‎دنبال داشت. حاشیه‎هایی که نشان می‎داد تماشاگران ما برخلاف ادعاهایی که می‎شود، بهترین تماشاگران دنیا نیستند.
به مناسبت شهرآورد تهران و مسائل پس از آن، در صد و هشتمین شماره پنجره، خواننده پرونده‎ای درباره فضای نامناسب فرهنگی در ورزش هستیم.

هفته‎های آخر شهریور هر سال مصادف است با سالگرد دفاع مقدس، جنگی که برخلاف دیگر جنگ‎های دو سده اخیر، نه‎تنها دشمن را قدرتمندانه از خاک خود راندیم، بلکه یک‎وجب از این خاک نیز از آن جدا نشد.

به همین مناسبت، در تازه‎ترین شماره پنجره خواننده پرونده‎ای با نام «وعده الهی تحقق یافت» درباره جنگ تحمیلی هشت ساله و همچنین ۲۰۰ سال جنگ‎های ایران تدارک دیده شده است.

در صد و هشتمین شماره هفته‎نامه پنجره همانند دیگر «پنجره‎ها»، می‎توانید خواننده مطالب متنوعی در قالب مجله خبری و یادداشت‎های باشگاه اهل قلم باشید.

پنجره را از طریق فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب تهیه کنید.

دوشنبه 4 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط