loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«بابانظر» پس از 2 سال به چاپ چهل و سوم رسید

کتاب «بابانظر» خاطرات شهید محمدحسن نظرنژاد پس از گذشت 2 سال از چاپ اول آن برای چهل و سومین بار توسط سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب خاطرات شفاهی «بابانظر» حاصل گفت‌وشنود 36 ساعته حسین بیضایی با شهید محمدحسن نظر نژاد معروف به بابانظر است که در 18 فصل تدوین شده است و بخش آخر کتاب به عکس و اسناد اختصاص دارد.

حسین بیضایی درباره چگونگی گردآوری خاطرات این کتاب گفت: بعد از اتمام جنگ که با دفتر حفظ نشر آثار سپاه آشنا شدم، ایده‌ای را انتخاب کردم که خاطرات فرماندگان جنگ خراسان را گرفته و جمع‌آوری کنم و با توجه به ارتباطات خوبی که با آن‌ها و فرماندگان داشتم شروع به این کار کردم.

وی در ادامه درباره مصاحبه با شهیدحسن نظرنژاد گفت: در سال 1371 وی نپذیرفت که خاطراتش را بیان کند، اما در سال 1372 مجاب به این کار شد و از 10 تیرماه 72 مصاحبه‌ها شروع و طی 17 جلسه، تا 30 تیر سال 72 خاتمه یافت. ساعت‌های مصاحبه در نهایت 4 یا 5 صبح شروع می‌شد و قبل از وقت اداری تا 6 و 7 صبح به پایان می‌رسید.

بیضایی درباره روحیات این شهید افزود: شرایط سنی، وضعیت خاصش و شناختی که از او در بین نیروهای خراسانی وجود داشت حاکی از آن بود که بابانظر زجر کشیده و درد کشیده جنگ است. او از ابتدای جنگ و در پشت صحنه‌های دفاع مقدس که یگان‌های خراسان حاضر بودند، حضوری ثابت شده داشت.

مراسم رونمایی کتاب «بابانظر» سال 1388 و همزمان با بیست و نهمین سالگرد آغاز دفاع مقدس با حضور سرلشکر رحیم صفوی مشاورعالی فرمانده کل قوا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران در حوزه هنری برگزار شد که حالا و پس از گذشت دو سال، این کتاب برای چهل و سومین بار تجدیدچاپ شده است.

دوشنبه 4 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط