loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از «تخریب‌چی دوران» با حضور سعید عاکف

نویسندگان مرتبط : سعید عاکف

سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم در آیین رونمایی از رمان «تخریب‌چی دوران» گفت: این اثر نگاه تازه‌ای به دوران دفاع مقدس داشته است. ویژگی بارز این رمان، اتکاء به مستندات 2 عملیات‌ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی از رمان «تخریب‌چی دوران» در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

سرداران رضا نامی، علی‌اکبر مصداقی و سیدمحسن خوشدل، از فرماندهان عضو لشکر 27 حضرت محمد رسول الله(ص) در سال‌های دفاع مقدس، سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم و ابوالفضل درخشنده، نویسنده رمان «تخریب‌چی دوران» و تعدادی از رزمندگانی که از خاطراتشان در این اثر استفاده شده، در آیین رونمایی از رمان «تخریب‌چی دوران» حضور داشتند.

سردار رضا نامی، سخنرانی خود را با اشاره به مظلومیت‌ رزمندگان، هنگام کمبود امکانات در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز و اظهار کرد: این کمبودها سبب ایجاد خلاقیت‌هایی در رزمندگان شده بود. برای مثال شهید علیرضا ناهیدی مهندس بود که سال 1361 به جبهه رفت و از آنجا که سلاح کافی نداشتیم، به بازسازی قبضه موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک پرداخت.

وی با تطبیق این ابتکارات رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با وضعیت امروز و جنگ نرم، گفت: باید به روحیه ایثارگری دوران دفاع مقدس برگردیم و مردم به ما به عنوان رزمندگان آن روزها اعتماد کنند. زیرا تلاش دشمن در جنگ نرم این است که مردم را نسبت به نسل جنگ بدبین کنند.

سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم و ناشر رمان «تخریب‌چی دوران» نیز در آیین رونمایی از این اثر، سخنرانی‌اش را با بیان خاطره‌ای از سفر به لبنان آغاز و تصریح کرد: در گفت‌وگو با تعدادی از نویسندگان لبنانی متوجه شدم که اسراییلی‌ها نویسندگانشان را با هلی‌کوپتر به بلندی‌های جولان و سایر مناطق جنگی می‌برند تا آنان به سوژه‌های بکری برای داستان‌نویسی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در واقع هدف آنان انتشار آثاری است که بر اساس آن‌ها فیلم سینمایی بسازند و به مقابله با آثار ادبی و هنری مسلمانان بپردازند.

خالق کتاب «خاک‌های نرم کوشک» با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای جلوگیری از خلق آثار هنری و تولیدات کم در عرصه ادبیات دفاع‌مقدس، اظهار کرد: وقتی از جنگ می‌نویسیم، باید در چارچوب آثار با مخاطبان تعامل بر قرار کرد تا آنان با کتاب‌های حوزه دفاع مقدس ارتباط مداوم داشته باشند. این موضوع سبب پیشرفت ادبیات دفاع مقدس خواهد شد.

عاکف درباره ویژگی رمان «تخریب‌چی دوران» گفت: این اثر نگاه تازه‌ای به دوران دفاع مقدس داشته است. ویژگی بارز رمان «تخریب‌چی دوران» اتکاء به مستندات عملیات‌های بدر و والفجر مقدماتی، بخصوص در فصل‌های «غربت تخریب‌چی دوران» و «قصه بی انتها» است.

سپس ابوالفضل درخشنده، نویسنده رمان «تخریبچی دوران» خاطرنشان کرد: نگارش این اثر 8 سال به طول انجامید و 2 سال برای انتشار در انتظار بود. فصل اول به روایت وضعیت امروز جامعه و تلاش‌ دشمنان برای ایجاد نارضایتی در مردم در قالب جنگ نرم پرداخته است.

وی ادامه داد: در فصل‌های بعدی این اثر، چگونگی عملیات براندازی توسط آمریکا در ایران و زوایای مختلف روش‌های آن‌ براساس خاطرات مستندی از یکی از معاونان سازمان CIA آمریکا به عنوان کارشناس براندازی نرم روایت شده است.

درخشنده با اشاره به رمان «تخریب‌چی دوران» به عنوان اولین اثر با گرایش امنیتی در حوزه دفاع مقدس یادآور شد: حوادث و خاطرات دفاع مقدس در این رمان بر مبنای واقعیت شکل گرفته‌اند، اما اسامی مرتبط با بخش‌های حفاظتی و امنیتی، مستعارند.

کتب منتشر شده زیر از این انتشارات در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

•تپه جاویدی و راز اشلو
•جای خالی خاکریز
•حکایت زمستان
•خاکهای نرم کوشک
•ریشه در اعماق
•ساکنان ملک اعظم؛ کتاب برونسی
•ساکنان ملک اعظم؛ کتاب شهید امیرعباسی
•ساکنان ملک اعظم؛ کتاب شهید حسینی
•ساکنان ملک اعظم؛ کتاب کاوه
•مسافران ملکوت
•نسیم تقدیر
•هاجر در انتظار
•یار کجاست

جمعه 8 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط