loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات «علی‌اکبر ابوترابی» منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : محمدحسین ابوترابی

جواد عاملی کتاب «زندگی و خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی» را تدوین کرده است. این کتاب از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

عاملی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این اثر در 5 فصل تدوین شده است. معرفی خانواده مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی، مبارزات انقلابی وی، روزهای پیروزی انقلاب و نقش مرحوم ابوترابی در آن روزها، آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و حضور وی در جبهه و دوران اسارت مرحوم علی‌اکبر ابوترابی و پس از آن محتوای این فصل‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی درباره تفاوت محتوایی کتاب «زندگی و خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی» گفت: مخاطبان این اثر علاوه بر آشنایی با زندگی مرحوم ابوترابی، مراحل شکل‌گیری نهضت امام‌خمینی‌(ره) را مرور و از نقش مرحوم ابوترابی در این دوره‌ها آگاه می‌شوند.

جواد عاملی با اشاره به استفاده از کتاب‌های خاطرات اسرا برای تدوین این اثر، اضافه کرد: سال‌ها قبل از رحلت حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت‌وگوهایی را با وی صورت داده بود که شامل خاطرات ابوترابی تا سال 1342می‌شدند و از آن ها استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل اطلاعات کتاب «زندگی و خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی» با سیدمحمدحسن و سیدحسین ابوترابی، برادرهای مرحوم ابوترابی و یاسر، فزرند وی مصاحبه شده است.

کتاب «زندگی و خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی» مراحل چاپ را توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی پشت سر می‌گذارد.

گفتنی است کتاب «پاسیاد پسر خاک» درباره این شخصیت انقلاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 8 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط