loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «مسیحیت از واقعیت تا تحریف» قدیری ابیانه

کتاب«مسیحیت از واقعیت تا تحریف»، نوشته محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، از سوی مرکز چاپ و نشر بنیاد بعثت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«مسیحیت از واقعیت تا تحریف»، نوشته محمد حسن قدیری ابیانه، از سوی مرکز چاپ و نشر بنیاد بعثت منتشر شد.

بر اساس این گزارش، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در این کتاب به بیان دیدگاه اسلام نسبت به حضرت عیسی(ع) و مریم مقدس(س) و نیز نگاه مسیحیت کنونی پرداخته است.

این کتاب به «دگماتیسم مذهبی» که مبنای ایمان مسیحی است، عواقب اعتقاد به سه خدایی، اعتراف به گناهان، مراسم خداخوری(عشاء ربانی)، گناهکار دانستن نوزادان حتی در رحم مادر و فلسفه غسل تعمید، توهین هایی که در انجیل تحریف شده به حضرت مسیح(شده) و اشکالات در عبادات و مانند آن می پردازد.

بر خلاف تبلیغات مسیحیان که خود را صلح مطلق جلوه می دهند، برای ترویج باورهایشان شکنجه های وحشتناک و گسترده ای در کلیساها بر روی افراد از سوی کشیشان و راهبان مسیحی انجام می شده است، فصل پنجم این کتاب تصاویری از ابزار شکنجه مسیحیان را به نمایش گذاشته است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:«استراتژی واتیکان از زبان جناب پاپ رهبر کاتولیک های جهان درقبال ایران ترویج کلیساهای خانگی است.

آنها به انواع مختلف روش ها در صدد جذب جوانان ایرانی هستند، البته این سیاست مختص ایران نیست،‌ بلکه سیاستی همه جانبه در بال اسلام و در راستای جنگ تمدن ها است.

این جنگ، از اشغال عراق، افغانستان و کشور های مسلمان گرفته، تا تخریب مساجد و تجزیه کشور های اسلامی اندونزی و سودان و حاکم کردن حکومت های سکولارها در کشور های اسلامی وحمایت از اسرائیل و جنایاتش علیه مسلمانان و ترغیب جوانان به پذیرش مسیحیت به عنوان شرط کسب ویزای اقامت در غرب و تحریف واقعیت اسلام و تبلیغ علیه آن را در بر می گیرد.

آنها مسیحیان را صلح طلب معرفی می کنند، حال آنکه به وحشی ترین روش های شکنجه برای ترویج مسیحیت روی آوردند. موزه های شکنجه در غرب، ابزار و روش های شکنجه های باور نکردنی به دست کشیشان و راهبه ها را به نمایش گذاشته اند.

آنها خود را طرفدار گسترش علم معرفی می کنند، در حالی که همه داستان گالیله را که به دلیل اعلام اینکه زمین گرد است توسط کلیسا محکوم به اعدام شد و این موضوعی است که همگان میدانند.

شاید گفته شود که اینها سیاستهای قدیمی مسیحیان و بو.یژه واتیکان بوده است. لیکن واقعیت این است که امروزه هم سیاست همان است.

امروز پول های مسیحیان که به کلیساها اهداء می گردد، در بانک واتیکان جمع آوری و از جمله در کارخانجات تولید سلاح در آمریکا از جمله در کارخانجات لاکهید سرمایه گذاری می شود. سلاح هایی که برای کشتار مردم و سلطه بر جهان به مصرف می رسد.

از زمان ظهور امپریالیسم آمریکا سیاست های واتیکان تحت تاثیر و نفوذ کاخ سفید بوده و در زمان هیتلر و موسولینی نیز واتیکان و کلیساهای آن حامی نازیسم و فاشیسم بوده اند و در زمان استعمار نیز کلا کلیسا پیش قراول و همراه استعمار در سلب آزادی و استقلال ملتها نقش اساسی ایفا کرده است. حتی پاپ فعلی نیز خود جزو سپاهیان هیتلر بوده و از آنها حمایت کرده است.

ممکن است گفته شود که اصل مسیحیت با آنچه مسیحیان و واتیکان و کلیسا ها در گذشته و حال انجام میدهند متفاوت است.

موضوع این کتاب در مورد اصل مسیحیت از نظر دیدگاه ها و نه صرفا عملکردهاست.

لذا در اینجا به فساد گسترده کشیشان و تجاوزهای آنها به کودکان که امروزه امری عادی و البته تیتر روزمره رسانه های غربی است نمی پردازیم و بر اصل مکتب مسیحیت اشاراتی داریم.

البته مسیح (ع) از دیدگاه اسلام پیامبری اولی العزم است و قرآن معجزات بیشتری نسبت به انجیل برای آن حضرت قائل است.

یک مسلمان نمی تواند مسیح (ع) را نفی کند و اصولا اسلام ادامه مسیحیت راستین و در امتداد آن است. لیکن انجیل امروزه مسیحیان سالها و در مواردی قرن ها پس از حضرت مسیح (ع) به رشته تحریر در آمده است، آنهم به زبان یونانی و در غرب، در حالی که زبان حضرت عیسی آرامئو بوده و وی در فلسطین (خاورمیانه) می زیسته است و لذا تحریفات زیادی در آن صورت گرفته است».

کتاب«مسیحیت از واقعیت تا تحریف»، نوشته محمد حسن قدیری ابیانه، در قطع پالتویی با شمارگان 5000 نسخه در مردادماه 1390 از سوی مرکز چاپ و نشر بنیادبعثت متشر شد.

یکشنبه 17 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط