loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار مجدد ماهنامه «امتداد»

نویسندگان مرتبط : موسسه عماد

ماهنامه امتداد بعد از توقف چهار ماهه بدلیل واگذاری به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عدم توان انتشار آن توسط این بنیاد، صاحب امتیازی این نشریه فرهنگ مقاومت و پایداری مجدداً به مؤسسه طلایه‌داران نور آفاق واگذار گردید تا با قوت بیشتر به ادامه انتشار این ماهنامه وزین حوزه فرهنک دفاع مقدس و مقاومت و پایداری ادامه دهد.

به همین مناسبت پایگاه 598 به مناسبت انتشار مجدد این نشریه وزین، گفتگوهایی کوتاه با نویسندگان و فعالان این حوزه در خصوص ضرورت گسترش نشریات فرهنگی دفاع مقدس و پایداری در کشور انجام داده است که تقدیم به علاقه مندان این حوزه می گردد:

گفتگو با حاج سعید قاسمی، فعال فرهنگی و رئیس مرکز فرهنگی میثاق

ما در امتداد شهدا نیستیم یعنی در امتداد احمد متوسلیان نیستیم در امتداد کاظمی در امتداد همت نیستیم، که اگر بودیم حساب این جماعت اختلاسگر و غارتگران بیت المال مسلمین را کف دستشان می گذاشتیم. ما در امتداد شهدا نیستیم ما عکسشان را زده ایم، لاکن عکسش عمل میکنیم.

ما در امتداد شهدا نیستیم، تمام توان دشمن هم بر این است که ما از مسیرهای انحرافی (جریان انحراف فقط جریان انحرافی نیست، انحراف خاتمی هست انحراف هاشمی هست انحراف جاسبی هست انحراف مشایی هست انحراف آیت الله های رفوزه شده در فتنه88 هستند) در مسیر باشیم. تمام اینها در یک کلام در امتداد نیستند.

منظور از امتداد امتدادیست که غایتش یا چراغهای راهنمایش امام و شهدا هستند غایتش هم حسین بن علی(علیه السلام)، علی بن ابیطالب(علیه السلام) و آقا حجه بن الحسن(عجل الله تعالی فرجه) باشد، این امتداد است.

در این نشریه امتداد که شما سعی می کنید زنده کنید شعائر انقلاب را، همیشه این برای این است که ما انحرافها را با امتداد مثل یک تراز مثل یک مسیر روشن که شهدا چراغ راه اون مسیر روشن هستند بسنجیم. این امتداد باید امتداد امام و ولی خدا باشد و تا چراغ راه آن مسیر هست ما انحرافاتمان را با آن امتداد همیشه محک بزنیم.

اگر شما رسالت خودتان را انجام بدهید که انشاالله ما مطمئنیم که تا حالا اینجوری بوده و کم لطفی ها باعث این قصه ها و ... شده و لذا امتداد از منظر ما یعنی شاخص یعنی شاقول یعنی تراز و ما بایستی با اون راه شهدا را پیدا کنیم که ازشهدا داریم دور می شویم. با امتداد راه را پیدا کنیم، این است که می بایست انشاالله امتداد باشد و امتداد پیدا کند تا اینکه ما در میانه راه با بصیرت بیشتر راه را گم نکنیم، سکوت نکنیم، جایی که قرار است شمشیر بزنیم، شمشیر بزنیم و جایی که قرار است سینه سپر کنیم، سینه سپر کنیم. یا علی

گفتگو با وحید یامین پور، فعال رسانه و مطبوعات

حقیقت این است که هنوز خیلی ها باور نکرده اند که ما شرایط جنگی را از دست نداده ایم، شکل جنگ عوض شده شاید مغلقه زبان باشد که همچنان جنگ حضور دارد و ما در جنگ حضور داریم. ولی حضور به معنای حضور قلبی و آمادگی که باید پیدا بکنیم برای حضور در یک مقاتله که دقیقاً دو جبهه ی حق و باطل دارد و از هر دو جبهه تلفاتی در حال اتفاق است، این حس عمومیت نیافته است. حس جدی تلقی نمی شود. برای همین گاهی وسط این مقاتله و جنگ در خواب فرو می رویم. گاهی وسط این مقاتله دچار غفلت می شویم.

دائما باید یک زنگ یا ناقوسی نواخته شود که جنگ را به ما یادآوری کند؛ به نظر من فاصله اندکی که هر دو جنگ با هم دارند(جنگ نظامی در دهه 60 و جنگی که با پایان دفاع مقدس آغاز می شود به عنوان جنگ نرم حالا با تعابیر مختلفی که مقام معظم رهبری هم استفاده میکنند و شدیدترینش هم قتل عام فرهنگی است)، تذکر جنگ سخت در دهه 60 با عنوان دفاع مقدس بهترین راه برای حفظ آمادگی و نهیب زدن برای اینکه ما یادمان نرود که در یک جنگ دیگری هستیم، به حساب می آید.

جنگ، جنگ است و دقیقا همان روحیه را نیاز دارد، روحیه مقاومت روحیه ایثار و از خود گذشتگی روحیه صبر روحیه کینه ورزی نسبت به دشمن، انتقام گیری نسبت به دشمن روحیه حرمت نگه داشتن برای کسانی که در این جبهه لطمه دیدند، اینها یادگارهایی است که برایش خون داده شده و پای هر پدیده ای که برایش خون ریخته شود آن استوار تر خواهد ماند. به نظر من یاد آوری آن ایام بهترین و مهمترین زمینه ساز احساس در جنگ بودن را برای ما به همراه دارد.

گفتگو با حمید داوود آبادی، نویسنده دفاع مقدس

هر فرهنگی و هر کشوری برای زنده بودنش باید گذشته اش را از یاد نبرد، گذشته را از یاد نبردن صرف این نیست که ما چند شیء را مثل موزه نگه داری کنیم و بگویم که این تاریخ باستان ماست. چون ما میخواهیم موزه خودمان را به نسل آینده منتقل کنیم که این انتقال فرهنگی نیاز به بازبینی و تذکر دارد، حالا این مسئله نیز می تواند در قالب نشریات الکترونیک و یا نشریات کاغذی باشد و یا بصورت کتاب، صوت و فیلم یا هر چیز دیگه باشد.

این نیست که ما فکر کنیم که تابلو یا عکس شهید به دیوار بزنیم همه دینمان را به محضر شهید ادا کرده ایم و دیگر تمام است. کوچه و خیابان هایمان به مناسبت هفته دفاع مقدس پر از بنر و پوستر شده و ما دیگر دینمان را ادا کرده ایم، نه. باید ببینیم که چقدر توانستیم بر تفکر و بینش مردم کار کنیم؟ کاری که در چشم باشد به درد نمیخورد کاری که در فکر و شعور مردم تاثیر بگذارد، آن کار ارزش دارد.

برای همین منظور انتشار کتاب خیلی ارزش دارد که مهمتر از همه است. بعد نشریات و مجلات مختلف هستند بعد از آن هم سینما. باز هم خیلی ها فکر می کنیم که خیلی کار کردیم که چند تا فیلم ساختیم چند تا کتاب منتشر کردیم ولی باید نگاه کنیم که ما هشت سال کامل حداقل دفاع مقدس داشتیم، چقدر از این هشت سال را توانستیم به مردم ارائه بدهیم و نشان دهیم؟ حالا کارهای تکراری را کنار بگذاریم، کارهای کلیشه ای را که از بعضی کارهای خارجی کپی برداری شده را کنار بگذاریم، چقدر این فرهنگ ناب را توانستیم به مردم ارائه دهیم؟

گفتنی است ماهنامه امتداد به همراه دیگر نشریات جبهه فرهنگی انقلاب مانند راه، پلاک هشت، موعود، خط، سمات، مهر نو، پنجره و... در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

سه‌شنبه 19 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط