loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همایش «اسلام و سکولاریسم» برگزار می‌شود

همایش "اسلام و سکولاریسم؛ افول تفکر سکولار و رویش کانونهای مقاومت در جهان اسلام"‌ با هدف بررسی و تبیین شیوه مواجهه اسلام با مسئله سکولاریسم از نگاه اندیشمندان مسلمان در افق جهان اسلام، آذرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهترین هدف برگزاری این همایش، بررسی و تبیین شیوه مواجهه اسلام با مسئله سکولاریسم از نگاه اندیشمندان مسلمان در افق جهان اسلام است. این همایش به بهانه مسئله بیداری اسلامی در مواجهه با الگوهای حکومت دینی و سکولار برگزار می شود.

نقاط ضعف و قوت جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی در برابر فکری فرهنگی سکولار، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و موانع (ذهنی و عینی) سکولاریستی، علوم انسانی اسلامی و مقاومت های سکولاریستی، فعالان و متفکران سکولار، بیداری اسلامی و گستره جهانی آن از جمله محورهای همایش هستند.

مواجهه سازمان یافته جبهه سکولار با اسلام خواهی (ناتوی فرهنگی)، قدرت نرم انقلاب اسلامی و سناریوهای رویارویی با آن، تزلزل در چارچوب نظری و عملی سکولاریسم، و پیچیدگی مقاومت و صدور اندیشه انقلاب اسلامی بر اساس الگو شدن نیز برخی دیگر از محورهای پیش بینی شده برای همایش اعلام شده اند.

نخستین همایش "اسلام و سکولاریسم" توسط کانون اندیشه جوان و با همکاری نهادها و سازمان هایی چون پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی (صدرا) و سازمان تبلیغات اسلامی (معاونت پژوهش و آموزش) برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر درباره این همایش از طریق سایت اینترنتی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی http://news.iict.ac.ir/ قابل دسترسی است .

پنجشنبه 21 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط