loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ثبت نام دوره های آموزشی در دفتر جبهه فرهنگی

نویسندگان مرتبط : وحید جلیلی

واحد آموزش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه برگزاری کلاس های آموزشی خود دوره های مختلف هنری را به صورت هفتگی برگزار خواهد کرد.

به گزارش رجانیوز، مسئول واحد آموزش دفتر گفت:"این دوره آموزشی برای ارتقاء توانمندی فیلم نامه نویسان و هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است...»

در ادامه اطلاعیه قبلی واحد آموزش پیرامون دوره های جدید دفتر که در هفته اول مهرماه صورت گرفت، مجددا متذکر میشویم آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در دوره های کارگاه مستند سازی و مبانی سواد بصری تا آخر مهرماه میباشد. لذا خواهشمندیم هنرجویان محترم (اعم از هنرجویان دوره های قبل و همچنین کلیه هنرجویان جدیدی که قصد شرکت در دوره های مذکور را دارند) ثبت نام و ارسال آثار خود را به روز های آخر موکول نفرمایند.

اما توضیحاتی در باب دوره ها:
«دوره مبانی سواد بصری» به عنوان پایه و اساس هر گونه فعالیت تصویری و تجسمی شناخته می‌شود. از این رو برای کلیه کسانی که دغدغه فعالیت در امور تجسمی و تصویری شامل کاریکاتور، کمیک استریپ، تصویر برداری و فیلم برداری، عکاسی ، طراحی و ... را دارند و یا مشغول به فعالیت در این امور هستند توصیه اکید مینماییم که راجع به بحث سواد بصری مطالعاتی داشته باشند و در صورت احساس نیاز در دوره ثبت نام نمایند.

از جمله مباحث مطرح در این دوره ترکیب بندی روایی، «چگونه می‌بینیم»، دریافت و ادراک تصویر، «قاب بندی» و ... است و مدرس این دوره محمد حسین نیرومند مسئول سابق معاونت سینمایی حوزه هنری است.

وی دارای لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه تهران است و پیش از این مدیر مسئولی کیهان‌کاریکاتور را بر عهده داشته است و به فعالیت در حوزه کاریکاتور شهرت دارد و همچنین صاحب تالیفاتی بالاخص در زمینه ایده‌یابی است.در ضمن در دوره مذکور قرار است استاد تجربه ها و دانش تدوین شده خود را در این بستر ارائه دهند و امید است که دوره مذکور دوره ای متفاوت در باب سواد بصری نسبت به دوره های مذکور در کشور باشد.

در باب دوره مستند سازی سه ترم آموزش دوره مستند سازی با حضور استاد نادر طالب زاده برگزار شده است. این دوره به صورت کارگاهی برگزار میشود . به عبارتی محوریت دوره بررسی و نقد آثار ساخته شده توسط هنرجویان شرکت کننده در دوره میباشد و در ضمن این نقد و ابررسی، نکات لازم و نمونه های آموزشی به هنرجویان محترم ارائه میشود
از دیگر ویژگی های این دوره بررسی اقتضائات و فرصت های کار در فضای رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میباشد.

قابل ذکر است از دوره های دیگری که در آتیه ای نزدیک در دفتر مطالعات برگزار خواهد شد دوره روزنامه نگاری با حضور سه تن از اساتید برجسته این دوره ها برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر در اطلاعیه های بعدی به سمع و نظر محترمتان خواهد رسید.
در ضمن دوره های بعدی دفتر نیز به همین روش به اطلاع مخاطبان عزیز رسانده میشود.

ثبت نام دوره ها از طریق سایت مجله راه به آدرس rahmag.ir امکان پذیر است.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تا به حال دوره های نقد فیلم(استاد فراستی)، مستند سازی(استاد نادر طالب زاده)، تصویر برداری(استاد اسفندیار شهیدی)، روزنامه نگاری(آقایان وحید جلیلی، محمد حسین بدری، محمد علی صائب)، فیلم نامه نویسی مقدماتی(استاد سید ناصر هاشم زاده) و موسیقی فیلم (استاد محسن نفر) را برگزار کرده است.

جمعه 22 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط