loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «آشنایی با روش های تبلیغی» در دو جلد

کتاب آشنایی با روش های تبلیغی در دو جلد به قلم بهروز اثباتی از سوی نشر ساقی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب آشنایی با روش های تبلیغی به تبیین جایگاه، نقش، اصول، ویژگی‌ها، شرایط شکل‌گیری، نوع طراحی، چگونگی اجرا و مباحث مرتبط با روش‌های تبلیغ پرداخته است.

روش های تبلیغی یکی از مهم‌ترین فرازهای جهان ارتباطات و اصول دانش تبلیغی است. روش در کنار چهار عامل دیگر یعنی مبلغ، مخاطب، هدف و ابزار ارکان تبلیغ را شکل می دهد. وقتی سخن از رکن بودن روش می شود، یعنی یکی از پنج اصل اساسی هویت دهی به تبلیغ، یعنی تشخص دهنده به تبلیغ و ضد تبلیغ، یعنی همان وجه ممیز و روشن کننده بین خیر و صلاح یا شر و فساد.

روش های تبلیغ با همه اهمیتی که برای آن قائل اند، از فقر متون بنیادین رنج می برد و به گفته مؤلف تعداد کتبی که در زبان فارسی صرفا به تبیین جایگاه، نقش، اصول، ویژگی ها، شرایط شکل گیری، نوع طراحی، چگونگی اجرا و ... روش های تبلیغ پرداخته باشد، به عدد انگشتان دو دست هم نمی رسد. در حالی که این درباره کل مباحث روش است و مسئله متون آموزشی تخصصی در باب روش های تبلیغات از این هم فقیرتر است.

جلد اول این کتاب در پنج فصل تدوین شده که شامل «کلیات»، «روش و مدیریت»، «اصول کلی حاکم بر روش های تبلیغی»، «روش های اطلاع رسانی» و «شایعه و روش تبلیغ» می شود.

«آشنایی با اصل و مبانی روش های ترغیبی ـ اقناعی»، «آشنایی با تعدادی از روش های ترغیبی ـ اقناعی»، «روش های شرطی تبلیغات»، «آشنایی با اصول و مبانی روش های القایی»، «آشنایی با تعدادی از روش های القایی» و «روش های تبلیغات اسلامی»، عناوین فصل های شش گانه جلد دوم را تشکیل می دهد.

در بخشی از این کتاب درباره راه های پیام گذاری اسلامی آمده است: «با توجه به شأن و جایگاه تبلیغ در اسلام و با توجه به بحث روش های تبلیغ که موضوع تخصصی بحث ما می باشد، سؤال این است که ما چه راه های مناسبی برای طراحی و اجرای روش های تبلیغی خود داریم. این سخن زمانی جدی تر می شود که ما واقعیت های خارجی مسائل تبلیغی را در نظیر بگیریم، شرایط تبلیغ را لحاظ کنیم، حساسیت ها و ظرفیت های مخاطب را درک کنیم، از توانایی های مبلغ و کمبودهای آن آگاهی داشته باشیم و همه این ها به گونه ای باید انجام شود که هدف نهایی از بین نرود. بدین سبب است که مبلغ باید برای ارشاد و هدایت هر یک از این گروه ها راه مناسبی در پیش گیرد و آنان را به تناسب روحیه ای که دارند به نحوی فراخوانی کند. حکمت، موعظه، جدال و خطابه راه های متعارفی است که پیش روی مبلغ قرار دارد. قرآن مجید در آیه 125 سوره نحل بر سه راه نخست تصریح دارد و خطابه نیز راه فراگیری است که امکان دارد حکمت و موعظه و جدال را توأم کند یا یکی از آنها را در بر داشته باشد یا مطالبی سوای آن ها را طرح نماید.»

جلد اول کتاب آشنایی با روش های تبلیغی در 151 صفحه با قیمت 4000 تومان و جلد دوم در 211 صفحه با قیمت 3600 تومان به قلم بهروز اثباتی در سال 1389 با شمارگان 2200 نسخه به همت نشر ساقی منتشر شده است.

یکشنبه 1 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط