loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب واتیکان (کلیسای جهانی کاتولیک) تجدیدچاپ شد

کتاب واتیکان (کلیسای جهانی کاتولیک) نوشته مجتبی عبدخدایی از سوی انتشارات بین‌المللی الهدی تجدیدچاپ شد.
امروزه در میان محافل مختلف مذهبی و سیاسی این مسئله بحث‌انگیز است که آیا به لحاظ فنی بسیاری از مسائلی که توسط پاپ مطرح می‌شود، مرز مذهب و سیاست را به کناری ننهاده است. و آیا سخنان و توصیه‌های پاپ و بیانیه‌های مجامع و شوراهای مختلف واتیکان از زمینه‌های کلی همچون صلح، عدالت، حقوق بشر، بدهی‌های خارجی، فقر، کنترل جمعیت، آزادی سیاسی، جنگ‌ها و بحران‌های فرامنطقه‌ای گرفته تا مسائل حاشیه‌ای منطقه‌ای که در کشورها و قاره‌های مختلف در جریان است، فراتر از فعالیت‌های مذهبی مورد پسند غرب نیست؟ و اگر سخنان پاپ خوشایند دولت‌های غربی نباشد، با پیام‌های غیرمستقیم، همچون عدم انتخاب وی برای جایزه صلح نوبل و یا پیام‌ها و تهدیدهای مستقیم مواجه نمی‌شود؟
در این کتاب تحقیقی، اهتمام نویسنده بر آن است تا ایده‌ای کلی نسبت به جایگاه، تشکیلات، نهادها، سازمان‌ها و موسسات واتیکان ارائه کند و با تشریح میزان فعالیت و اوضاع مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در برخی موارد محتوای برنامه‌ها، گستردگی حوزة عمل و نوع نگرش آنان را به مخاطب منتقل سازد.
گفتنی است نویسنده این کتاب، عضو هئیت علمی گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است که تحقیقاتی درباره «دولت مدرن» و «منافع ملی از منظر آموزه های اسلامی» در دست نگارش دارد.
این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 7 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط