loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحقیقی درباره اسلام و مسلمانان در آمریکای لاتین

محقق حوزه دین و مسایل اجتماعی ـ سیاسی از پژوهشی با عنوان «اسلام و مسلمانان در آمریکای لاتین» خبر داد و اظهار داشت: این تحقیق با بررسی وضعیت منطقه‌ای که با نام آمریکای لاتین شناخته می‌شود، جایگاه مسلمانان و چالش‌هایی را که مسلمانان با آنها مواجه‌اند، می‌کاود.

یاسر عسگری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: آمریکاى لاتین از جمله مناطق مهم و استراتژیک جهان امروز محسوب می‏شود که اطلاعات کمى از آن در ایران منتشر شده است و رویکردها نیز به این منطقه، اغلب سیاسى و اقتصادى‌اند. این تحقیق به بررسى اسلام و مسلمانان در آمریکای لاتین مى‏پردازد. من این تحقیق را به سفارش پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی انجام دادم.

وی با اشاره به محتوای اثر پژوهشی‌اش گفت: با توجه به گسترش روابط ایران و کشورهای منطقه، موضوع بیداری سیاسی در آمریکای لاتین و اتخاذ مواضع سیاسی ضد آمریکایی برخی کشورهای این منطقه، اهمیت و شناخت بیشتر آمریکای لاتین و انجام چنین تحقیقاتی را بیشتر می‏کند.

عسگری در پاسخ به این سوال که «این آگاهی تا چه حد برای ساکنان و دولت‌های این حوزه ضرورت دارد؟» عنوان کرد: این آگاهی کمک می‌کند تا دولتمردان و فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی علاوه بر فعالیت در آمریکای لاتین، فرصت‏های غیر سیاسی و غیر اقتصادی این حوزه را نیز بهتر بشناسند و برای شناساندن اسلام و جمهوری اسلامی در این منطقه و اطلاع از اوضاع مسلمانان آمریکای لاتین و در صورت لزوم؛ حمایت از آنان و همچنین اتخاذ سیاست‏های علمی و فرهنگی برای آنان، برنامه‏ریزی بهتری کنند.

نویسنده این اثر یادآور شد: این پژوهش حاصل تحقیقات نگارنده از منابع مختلف در این حوزه و همچنین گفت‌وگو با صاحب‏نظران است که با توجه به کمبود تحقیقات در این زمینه، اطلاعات میدانی ارزشمندی در این باره ارایه می‌کند. در این تحقیق جایگاه اسلام و مسلمانان در آمریکای لاتین بررسی می‏شود، این که مسلمانان در این حوزه چه جایگاهی دارند و با چه چالش‏هایی مواجه‌اند از دیگر موضوع های این کتاب به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر این که در این تحقیق به این نکته دست یافتم که «اسلام برای مردم آمریکای لاتین بسیار جالب و جذاب است» اظهار کرد: ساکنان این منطقه به دلیل تبلیغات زیادی که علیه اسلام می‌شود و همچنین مباحث «اجتماعی، فلسفی، عرفانی» و استقامت 30 ساله جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات و تجاوزارت غرب می‏خواهند بدانند که اسلام چیست و چه می‌گوید.

عسگری یادآور شد: مردم آمریکای لاتین می خواهند نظر اسلام درباره زنان و حقوق آنها، تروریسم، فقر، اقلیت‌های مذهبی، ظلم و بی‏عدالتی، انرژی هسته‏ای، کلیسا، بمب اتمی، محیط زیست و حقوق حیوانات بدانند.

عسگری در تحقیق «اسلام و مسلمانان در آمریکای لاتین» آخرین وضعیت مسلمانان و مهمترین چالش‌های آنان در این خطه را بررسی می‏کند.

دوشنبه 9 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط