loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دوره غرب‌شناسی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

کانون مطالعات راهبردی غرب‌شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، اولین دوره کارگاه آموزشی غرب‌شناسی را برای دانشجویان و طلاب این دانشگاه برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، هدف از برگزاری این دوره آشنایی طلاب و دانشجویان با مبانی تمدن مدرن و شناخت دسیسه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم و حرکت در راستای منویات و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر آگاهی قشر جوان به ویژه طلاب و دانشجویان از شرایط و اندیشه‌های حاکم بر جهان امروز است.

بنابر این گزارش، این نشست‌ها با حضور معاونت پژوهش دانشگاه، شنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت 21 در این دانشگاه برگزار می‌شود و مباحث این دوره در محورهای چهارگانه اصلی مطرح خواهد شد.

محور اول چیستی و چرایی مطالعات غرب‌شناسی و ضرورت توجه و اهتمام دانشجویان به جریانات و مطالعات غرب‌شناسی است و برای آشنایی و مطالعات بیشتر دانشجویان در ابتدای دوره، منابع مهم شامل کتب، نشریات تخصصی، محصولات صوتی و تصویری و پایگاه‌های تخصصی اینترنتی و... مرتبط با مباحث غرب‌شناسی به شرکت‌کنندگان معرفی و تا حد امکان در قالب نمایشگاه در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

محور دوم تبیین مؤلفه‌های شکل‌گیری تمدن مدرن به صورت تحلیلی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی تاریخ تمدن غرب با تاکید بر تحولات رنسانس، تفکر و فرهنگ حاکم بر مدرنیته، بحران مدرنیته، آشنایی با مکاتب فلسفی و سیاسی غرب مدرن، از جمله لیبرالیسم، اومانیسم، سکولاریسم و... اشاره کرد.

محور سوم شناخت تاثیرات مدرنیته بر مبانی و فرهنگ دین اسلام است که پس از آشنایی اجمالی شرکت‌کنندگان با مبانی کلی حاکم بر تمدن مدرن به بررسی نسبت اسلام و تجدد، علم و دین، دین و تکنولوژی، رسانه دینی و دین رسانه‌ای، دین و نظام طبیعت، معماری اسلامی و معماری مدرن، طب اسلامی و طب مدرن و... پرداخته خواهد شد.

نسبت گفتمان انقلاب و غرب مدرن محور چهارم این کارگاه است که در آن به تحلیل مبانی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی و نسبت آن با تفکرات اومانیستی حاکم بر مدیریت جهان پرداخته خواهد شد. مباحث جهان در آستانه ظهور با تاکید برمباحث غرب و مهدویت، ادبیات انقلابی و بیداری جهانی، نقش روحانیت و انقلاب در حکومت جهانی از جمله موضوعات این محور به شمار می‌رود.

همچنین برای ارتقاء سطح علمی شرکت‌کنندگان در دوره، جزوات و بروشور‌هایی از اساتید و منابع مهم در موضوعات مختلف مباحث غرب‌شناسی به دانشجویان ا‌رائه خواهد شد.

این دوره از شنبه 7 آبان ماه شروع شده و تا اوایل دی‌ماه ادامه خواهد داشت. دانشجویان علاقه‌مند به مباحث غرب‌شناسی می‌توانند به دفتر کانون مطالعات راهبردی غرب‌شناسی مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

جمعه 13 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط