loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «بایسته‌های تلویزیون در جهاد اقتصادی»

در کتاب «بایسته‌های تلویزیون در جهاد اقتصادی» که به همت داره‌کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما، منتشر شده، کارکرد، قابلیت و اهمیت رسانه‌ها در انتقال و تبیین مواضع اقتصادی و وظایف تلویزیون در زمینه جهاد اقتصادی بررسی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کتاب «بایسته‌های تلویزیون در جهاد اقتصادی» که به منظور بهره‌مندی پژوهشگران، سیاستگذاران و برنامه‌ریزان عرصه اقتصاد و تلویزیون و برنامه‌سازان برنامه‌های تلویزیونی در زمینه چگونگی پرداختن به مباحث اقتصادی در تلویزیون منتشر شده، در بردارنده ایده‌ها و راهکارهای مختلف برنامه‌سازی در حوزه اقتصادی است.

این کتاب به همت جمعی از پژوهشگران حوزه اقتصاد و رسانه در پنج فصل به رشته تألیف درآمده و با 164 صفحه منتشر شده است.

در این کتاب، ابتدا برخی مقدمات در حوزه اقتصاد و رسانه و تأثیر این دو حوزه بر یکدیگر به اجمال مطرح شده است. در ادامه به موضوع مهم کارکرد، قابلیت و اهمیت رسانه‌ها در انتقال و تبیین مواضع اقتصادی و وظایف تلویزیون در زمینه جهاد اقتصادی پرداخته شده است.

این وظایف در سه حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و نهادینه‌سازی اقتصاد اسلامی مطرح شده و برای هر حوزه راهکارهای کاربردی مختلفی به تفصیل ارائه شده است.

در این کتاب چگونگی کاربست مفاهیم و موضوعات گوناگون اقتصادی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی نیز بررسی شده است که علاوه بر اینکه بخش عمده‌ای از محتوای کتاب را به خود اختصاص داده سرشار از مطالب بسیار کاربردی در حوزه اقتصاد و ارتباطات به ویژه تلویزیون است.

کتاب «بایسته‌های تلویزیون در جهاد اقتصادی» به همت جمعی از پژوهشگران عرصه اقتصاد تهیه شده است و در کتابخانه اداره‌کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دسترس است.


جمعه 13 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط