loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرامیداشت آیتالله عمید زنجانی در «پنجره»

صد و پانزدهمین شماره هفته‎نامه پنجره منتشر شد. در طول سال‎های دور و نزدیک انگشت‎شمار بوده‎اند چهره‎های برجسته‎ای که هم در حوزه فعال بوده‎اند و هم در دانشگاه، از همین رو همواره میان این‎که آن‎ها را چهره‎ای دانشگاهی محسوب کنند یا حوزوی، میان حوزه و دانشگاه رقابت وجود داشته است. آیت الله عباسعلی زنجانی از جمله چنین چهره‎هایی بود، که همانند استاد مطهری از حوزه برخاست و در دانشگاه اوج گرفت و از نقشی ممتاز برخوردار شد. به مناسبت درگذشت آیت‎الله عباسعلی زنجانی در بخش حوزه صدوپانزدهمین شماره هفته‎نامه پنجره، پرونده‎ای برای این عالم بزرگوار تدارک دیده شده است، با آثار و گفتاری از سعیدرضا عاملی، فیروز اصلانی، محسن غرویان، محمدتقی رهبر، محمود احمدپور داریانی، ابراهیم کلانتری و…

در اوایل دهه هفتاد نام او بسیار شنیده می‎شد و اگرچه به شکلی تند و افراطی فعالیت می‎کرد، اما چون در مسیر عدالت‎خواهی حرکت می‎کرد، چندان بر او خرده گرفته نشد، امروز اما کسی او را نمی‎شناسد، حتی میان آن طیف از دانشجویان و فارغ‎التحصیلانی که او داعیه راه‎اندازی اتحادیه و انجمن برای آن‎ها را دارد، چراکه از عدالت‎خواهی دست شسته و به خویشتن‎خواهی رسیده است. این حکایت از اوج تا افول حشمت‎الله طبرزدی است، فعالیت‎های سیاسی طبرزدی، در طول دو سه دهه اخیر دستمایه پرونده سیاسی پنجره ۱۱۵ قرار گرفته است با آثار و گفتاری از لطفعلی عیوضی، جواد امامی و…

وقتی صحبت از متفکران و اصلاح‎گران دینی مسلمان به میان می‎آید، نام اقبال لاهوری در کنار سیدجمال الدین اسدآبادی بیش از دیگران نظرها را جلب می‎کند. متفکرانی که در آرزوی احیا و اصلاح دین و همچنین اتحاد میان مسلمانان بودند. سرویس اندیشه پنجره در شماره ۱۱۵ این هفته‎نامه، پرونده‎ای جامع درباره احیاگری دینی در اندیشه اقبال‎لاهوری و سیدجمال‎الدین اسدآبادی، با آثار و گفتاری از کریم مجتهدی، بیژن عبدالکریمی، محمد بقایی ماکان، عماد افروغ و… تدارک دیده‎اند.

ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی در هفته‎های اخیر تلنگری بود برای این‎که نظام بانکی بیمار کشور مورد توجه قرار بگیرد، بسیاری بر این باورند وقتی اختلاس به این بزرگی رخ می‎دهد، هیچ بعید نیست که کلاه‎برداری‎های بزرگ و کوچک دیگری هم انجام شده باشد. به خصوص با رشد قارچ‎گونه بانک‎ها و مؤسسه‎های اعتباری خصوصی. در بخش اقتصادی صدوپانزدهمین شماره پنجره، پرونده‎ای خواندنی و مستند، درباره مفسدان اقتصادی و متخلفان بانکی به همراه گزارشی مصداقی از تخلفات یک مؤسسه مالی و اعتباری، با آثار و گفتاری از حسین فدایی، عزت‎الله یوسفیان ملا و… تهیه کرده است، که در این شماره از هفته‎نامه پنجره منتشر شده است.

این روزها بسیاری از جدی شدن حمله آمریکا یا اسرائیل به تأسیسات هسته‎ای ایران مطرح می‎شود، اما برای آنها که با اوضاع و احوال حاکم بر جهان امروز آگاهی دارند، توخالی بودن این تهدیدات روشن بوده و می‎دانند دود هرگونه حمله نظامی به ایران، اول از همه به چشم آمریکا، غرب و رژیم جعلی اسرائیل خواهد رفت. در مجله برون‎مرزی پنجره ۱۱۵ علاوه‎ بر تحلیل ماجرای تهدید نظامی علیه ایران، خواننده تحلیل‎هایی درباره، نشست جی – ۲۰، حذف گوگل ریدر، گزارش تازه آژانس درباره فعالیت‎های هسته‎ای ایران، موضع قطر در برابر تحولات منطقه و… خواهید بود.
در صفحات باشگاه اهل قلم پنجره ۱۱۵ نیز یادداشت‎هایی از: جواد محدثی، حیدر رحیم‎پور ازغدی، یوسفعلی میرشکاک، ذبیح‎الله نعیمیان، دکتر رشید جعفرپور و سیدمحمد روحانی منتشر شده است.

در این شماره از هفته‎نامه پنجره همچنین گزیده‎ای از خبرها و تحلیل هفته، به صورت موجز و متنوع، در بخش مجله خبری به خوانندگان ارائه شده و همچنین صفحات فراسو با مجموعه‎ای از اشعار در مدح مولای متقیان علی علیه‎السلام، پنجره ماضیه، عکاسخانه، وقایع اختلافیه و… از دیگر بخش‎های خواندنی پنجره ۱۱۵ هستند.

تازه‎ترین شماره پنجره در ۸۴ صفحه و قیمت ۱۵۰۰ تومان روی پیشخوان روزنامه‎فروشی‎هاست و از طریق سایت پاتوق کتاب نیز قابل تهیه است.

دوشنبه 23 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط