loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صد و شانزدهمین هفتهنامه پنجره منتشر شد

صد و شانزدهمین هفته‎نامه پنجره به همراه ویژه‎نامه‎ای برای شکست حصر سوسنگرد منتشر شد.

دولتمردان آمریکا برای ما شاخ و شانه می‎کشند اما حقیقت ماجرا حکایت از هراس بسیار آنان و همراهان غربی‎اش از قدرت روزافزون کشورمان در منطقه و جهان دارد. شبکه الجزیره سپاه قدس، یکی از بازوهای اقتدار ایران را به بمبی هسته‎ای تشبیه کرده(!) و این خود نشان از میزان قدرت و تأثیرگذاری سپاه قدس دارد و بیهوده نیست که چنین هراسی در دل دشمنان افکنده است. از همین‎رو پرونده سیاسی صد و شانزدهمین شماره هفته‎نامه پنجره با عنوان «یکی از هزاران سرباز» به سپاه قدس و سردار حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است، دلاور‎مردی که این‎روزها بیش از هر زمان دیگری نگرانی استکبار جهانی را برانگیخته است.

چندی پیش یکی از فرماندهان ارتش در میان اسناد بر جای مانده از دوران جنگ و عملیات شکست حصر سوسنگرد، به نامه‎ای فراموش شده از مقام معظم رهبری و شهید چمران، در ارتباط با ضرورت همکاری نیروهای تیپ ۲ ارتش برای عملیات شکستن حصر سوسنگرد. برخورد نامه‎ای که آشکارا پرده از خیانت بنی‎صدر برمی‎داشت. به برکت این نامه، مشکلات و کمبودهای سوسنگرد، این شهر مظلوم و شهیدپرور سرزمین تفدیده جنوب، دوباره در مرکز توجه قرار گرفت. به مناسبت سالگرد شکست حصر سوسنگرد در پنجره ۱۱۶، ویژه‎نامه‎ای منتشر شده است که به این ماجرا در روزگاری که مقام معظم رهبری به‎عنوان نماینده امام خمینی(ره) در منطقه حضور داشته و دلش برای این سرزمین و بچه‎های خوب آن می‎تپید، می‎پردازد.

این پرونده ۳۲ صفحه‎ای با عنوان «سوسنگرد کلید جنگ» حاصل گفتارها و نوشتارهایی از امین شریعتی، سیدمحمد باقرزاده، سیدتراب ذاکری، سیداحمد کاویانی، احمد غلامپور، محمدتقی مهاجر، داوود غیاثی، محمد سلیمی و همچنین روایت‎هایی درباره آزادسازی سوسنگرد از زبان مقام معظم رهبری و شهید چمران، منتشر شده است.

ماجرای جنجالی هفته‎های اخیر در فوتبال دوباره معضلات فرهنگی موجود در ورزش کشور را در مرکز توجه قرار داد تا شاید که درباره آن‎ها چاره‎ای اندیشیده شود. با توجه به همین ضرورت، تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره نیز در پرونده‎ای با عنوان تختی‎نماها، به این موضوع که در سال‎های اخیر شکل حادی نیز به خود گرفته پرداخته است؛ با آثار و گفتاری از اسماعیل حسن‎زاده، دکتر سیدمهدی آقاپور و…

روزگاری بود که تولید فیلم در گونه کودک و نوجوان ضامن توفیق در استقبال مخاطب به حساب می‎آمد. اما آن روزهای خوب و کوتاه سینمای کودک گذشت و جای خود را به دوران افول اقتصادی داد.

امروز سینمای کودک بیش از هر دوره‎ای نیاز به توجه و حمایت دارد، با توجه به این ضرورت و هم‎زمانی آن با برگزاری جشنواره سینمای کودک و نوجوان هفته‎نامه پنجره در صد و شانزدهمین شماره خود در پرونده‎ای با عنوان سینمای کودک کوک نیست، به این موضوع پرداخته است. همراه با آثار و گفتاری از: احمد میرعلایی، علیرضا سجادپور، حامد کلاهداری و…

در مجله برون‎مرزی پنجره ۱۱۶ نیز تازه‎ترین رخ‎دادهای دنیای سیاست، از خودکامگی سران کشورهای عربی و موضع‎گیری آن‎ها در برابر سوریه تا کناره‎گیری سیلویو برلوسکونی کناره‎گیری دنیس راس از دولت اوباما و همچنین نرم‎افزار «اعتراض ۴» که این روزها در جریان انقلاب‎های منطقه و حتی اعتراضات به نظام سرمایه‎داری در جهان غرب مورد استفاده قرار می‎گیرد.

در صفحات باشگاه اهل قلم این شماره از پنجره نیز خواننده آثاری از سعید زیباکلام، جواد محدثی، یوسفعلی میرشکاک، احمد رهدار و سیدمحمد روحانی هستید.

در بخش مجله خبری پنجره ۱۱۶ نیز تازه‎ترین اخبار از حوزه‎های گوناگون به شکلی موجز و متنوع ارایه شده است، صفحات ویژه‎نامه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با یادداشتی از حسین فدایی و بخش فراسو (صفحات پنجره ماضیه و وقایع اختلافیه) و گزارشی ویژه از گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصول‎گرایان از دیگر بخش‎های خواندنی پنجره ۱۱۶ هستند.

تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره در ۱۰۰ صفحه به بهای ۱۵۰۰ تومان روی پیشخوان روزنامه‎فروشی‎هاست.

یکشنبه 29 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط