loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مبانی و روشهای جهاد نرم» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : احمدرضا اخوت

کتاب «مبانی و روش‏های جهاد نرم؛ عملیات ابلاغ و القاء از طراحی تا اجرا» نوشته احمدرضا اخوت و کاظم حاجی رجبعلی (اعضای هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران) از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، این کتاب از هفت فصل تشکیل شده است. عناصر القا، قالب ها و ابزارهای القا (قالب بیان)، قالب و ابزارهای القا (قالب حکمت)، قالب ها و ابزارهای القا (قالب موعظه حسنه)، قالب و ابزارهای القا (قالب جدال احسن)، ترکیب محتوا؛ روش و مخاطب شناسی و بی خاتمه عناوین فصل های این کتاب هستند.
این کتاب بخشی از یک نقشه جامع، با عنوان «جهاد نرم» با محوریت قرآن و عترت(ع) است. «جهاد نرم» اصطلاحی است که حداقل سه بار معنایی را با خود دارد: یکم، قداستی که از اطلاق ارزشی جهاد، فهم می شود. دوم سعی بلیغ و غایتمند در دو قالب تهاجم و دفاع و سوم ماهیت القایی و نرم. جهاد نرم تبیین کننده یک رویارویی تمام عیار است به صفحه ای کاملاً شبیه یک نبرد متعارف، با دارا بودن تمام اجزاء نبرد، که شامل جغرافایی نبرد، مقاصد و اهداف نبرد، دشمن، رزمنده و فرمانده است. اسلحه های جهاد نرم عبارتند از بیان با کارکرد آشکارسازی حقیقت، حکمت با مسئولیت به بلوغ رساندن افراد و جامعه و تحلیل اشخاصی و طیف های مردمی، موعظه حسنه با نقل بیدارگری و کارکرد عملیاتی اولویت شناسی و جدال احسن با مسئولیت اثبات حقایق که از لوازم به کارگیری این اسلحه ها، شناخت صحیح و جزئی از موضوع، روش و مخاطب است.
نویسندگان کتاب معتقدند مباحث مربوط به تبیین عناصر جهاد نرم به شکلی مستقیم یا غیر مستقیم، به موضوع امامت ختم می شود چرا که تعریف فتح و پیروزی و غایت جهاد، وابسته به امام و ایجاد توجه نسبت به اوست. دشمن نیز با امام، تعریف شدنی است.
در ابزار موعظه حسنه که موضوع بیداری اشخاص و جوامع و تعیین اولویت های آنها به بحث گذشته می شود، باز هم کلمات امام است که نقشی تعیین کننده و تمام دارد و در جدال احسن هم یگانه غرض موضوعات مورد مناقشه و نیازمند اثبات به تفهیم موضوع امامت بازگشت دارد. و هچنین در ادامه بحث در خصوص جدال احسن روش های کلی ایجاد گزاره های مناسب، حذف گزاره های نادرست و ترکیب و تلقیح گزاره ها، از خلال کلمات امام استخراج می شود.
این کتاب چارمین جلد از مجموعه معارف قرآن و اهل بیت(ع) انتشارات کتاب فردا است که پیش از آن کتاب های «تدبر؛ چیستی، چرایی و چگونگی» ، «تبیین عناصر ساختار وجودی انسان جهت نیل به تزکیه نفس با توجه به آیات و روایات اهل بیت(ع)» و «پرورش تفکر قرآنی» از این مجموعه منتشر شده اند.
چاپ اول این کتاب در سال 1390 ، در 368 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 7300 تومان روانه بازار کتاب و اندیشه شده است.
برای تهیه این کتاب می تواند به موسسه کتاب فردا (02517746992 ـ 09191996788)، مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران (02188968309 و 09191996788) و همچنین سایت پاتوق کتاب (به نشانی اینترنتی bookroom.ir) مراجعه نمائید.

یکشنبه 29 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط