loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار 5 کتاب درباره شهید «محمود شهبازی»

نویسندگان مرتبط : گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

کتاب‌های «بی نشان»، «اولین فاتح»،‌ «سردار گمنام»، «مجموعه خاطرات شهید شهبازی» و «مرد سپاهانی» تا پایان سال 90 و به یاد سردار شهید محمود شهبازی منتشر و روانه بازار کتاب خواهند شد. محمود شهبازی، قائم مقامی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت.-
احمد شهبازی، برادر سردار شهید محمود شهبازی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: با گذشت 29 سال از شهادت محمود شهبازی فقط در چند سال اخیر چند اثر درباره این شهید منتشر شده که پاسخگوی شناخت جامعه از او نیست.

وی افزود: با توجه به اسناد و مدارک و همرزمان شهبازی می‌توان آثار بهتری عرضه کرد. این کار تاکنون انجام نشده است. به همین خاطر نشر دارخوین با همکاری خانواده شهید آثاری را درباره شهید شهبازی در دست چاپ دارد.

شهبازی گفت: شهید محمود شهبازی یکی از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده، ولی برای کسانی که در این دوران حضور نداشته‌اند ناشناخته باقی مانده است. تلاش بر این است که این خلاء را از بین ببریم.

وی ادامه داد: او با مطالعه کتاب‌های شهید استاد مرتضی مطهری و حضور در جلسات سخنرانی علما فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را گسترش داد و در زمان تحصیل در دانشگاه در انجمن اسلامی دانشجویان فعالیت داشت. پیام‌ها و اعلامیه‌های امام(ره) را در میان دانشجویان پخش می‌کرد و با ورود امام خمینی (ره) به ایران در حفظ امنیت محل سخنرانی ایشان در بهشت زهرا (س) نقش داشت. پس از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در تسخیر لانه جاسوسی هم نقش به سزایی ایفا کرد.

شهبازی گفت: «بی نشان»، «اولین فاتح»،‌ «سردار گمنام»، «مجموعه خاطرات شهید شهبازی» و «مرد سپاهانی» عنوان های آثاری هستند که درباره شهید محمود شهبازی، فرمانده سپاه پاسداران همدان و قائم مقام لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دست چاپ اند و در آینده نزدیک از آن‌ها در اصفهان رونمایی خواهد شد.

از سوی دیگر کتاب «مجموعه خاطرات شهید شهبازی» نیز از سوی پژوهشگران موسسه شهید ابراهیم هادی تدوین شده که در بردارنده بیش از 50 خاطره درباره این شهید است. بیشتر خاطرات این اثر از زبان برادر شهید بازگو شده اند.

«مجموعه خاطرات شهید شهبازی» از سوی موسسه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر خواهد شد.

محمود شهبازی سال 1337 در اصفهان به دنیا آمد و دوم خرداد سال 1361 به شهادت رسید.

پنجشنبه 3 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط