loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترسیمی از نبرد آرای جان رالز و محمدرضا حکیمی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا حکیمی

«رالز - حکیمی» عنوان کتابی از «محمدرضا آرمانمهر» است که به بررسی تطبیقی و نقد معیارها و ابعاد عدالت اقتصادی از نگاه جان رالز، فیلسوف آمریکایی معاصر و محمدرضا حکیمی، متفکر، نویسنده و مجتهد ایرانی می‌پردازد. این کتاب به زودی منتشر خواهد شد.

فرید مسعودی، مدیر علمی انتشارات دلیل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: رالز از متفکران معاصر غرب است که نظریه «عدالت به مثابه انصاف» را در راستای آزادی و برابری مطرح کرد. او معتقد است که عدالت در تفکر لیبرالی غرب متبلور شده است اما محمدرضا حکیمی متفکری اسلامی، تکیه بر آموزه‌های دینی را راه حل مشکلات عدالت اجتماعی می‌داند و دغدغه اصلی او عدالت اقتصادی است.

وی در معرفی محتوای این اثر عنوان کرد: این پژوهش به تبیین جایگاه رالز و حکیمی در میان نظریه‌پردازان عدالت اقتصادی و تفاوت دیدگاه این دو دانشمند با جریان اصلی مربوط می‌پردازد. بررسی روش‌شناسی این دو تفکر، از دیگر رسالت‌های این کتاب به شمار می‌آید.

مسعودی با اشاره به این که در این کتاب محتوای اصول عدالتی که به آن رسیده‌اند و مدل عدالت اقتصادی از منظر این دو اندیشمند بررسی می‌شود، گفت: امکان‌سنجی عملیاتی شدن نظریات عدالت آنها از دیگر موضوعاتی است که مولف اثر به آن توجه دارد.

مدیر علمی انتشارات دلیل‌ما بیان کرد: هر فصل این کتاب به طور مجزا به نگرش رالز و حکیمی و به نوعی به «مقایسه دور» پرداخته است. همچنین برای نتیجه‌گیری بهتر در انتهای هر فصل، بخشی به عنوان «جمع بندی» به چشم می‌خورد.

انتشارات دلیل‌ما نخستین چاپ کتاب «رالز - حکیمی» را در حجمی حدود 300 صفحه در واپسین مراحل چاپ دارد و آن را تا ابتدای هفته آینده روانه کتابفروشی‌ها خواهد کرد.

گفتنی است غالب آثار استاد محمدرضا حکیمی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت چاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 5 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط