loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحران‌ آخرالزمان جریان مدیریت شده‌ برای‌ گسترش فساد

نویسندگان مرتبط : سید محمدمهدی میرباقری

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: دشمن امروز سعی دارد ارزش های مادی که در طول اعصار گذشته در جوامع مادی وجود داشته را به معیارهای جهانی تبدیل کند و یک هم‌گرایی جهانی بر اساس ارزش‌های مادی شکل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، در دومین شب از مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هیات ثارالله که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به تبیین اهداف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا پرداخت و عنوان کرد: ایشان به قصد اصلاح امت پیامبر اکرم(ص) و با اراده امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، با بیان اینکه سه مرحله ارتکاب، اشاعه و اقامه منکر با هم متفاوت هستند، تصریح کرد: گاهی کسی تدبیر و برنامه ریزی می کند که منکری در جامعه نه تنها ارتکاب شود بلکه به معروف نیز شناخته شود و ارزش های اجتماعی و زیبا شناسی انسان ها از معروف به منکر تغییر پیدا کند.

وی همچنین اضافه کرد: این افراد متناسب با احساس و درکی که از خوبی و بدی در جامعه ایجاد می‌کنند به لوازم آن، یعنی ساختارها، نظام های اجتماعی و ادبیات متناسب هم توجه دارند و سبک زندگی را تغییر می دهند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه منکرات دارای سطوحی هستند و عمل و اقامه آن نیز سطوحی دارد، ابراز داشت: کسی که اعتقاد دارد دستورات اسلام ناروا است و ارزش ها را زیر سوال می برد، اعتقاد او از عملش بدتر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: کسی که فاعل منکر است و اراده فاسدی دارد این فساد در اراده از خود منکر بدتر است همچنان که در روایات آمده؛ کافر نیتش از عملش و خودش از نیتش بدتر است و مومن خودش از نیتش و نیتش از عملش بهتر است.

وی بدترین منکر را اقامه منکر دانست و اظهار داشت: کسی که تلاش دارد سبک زندگی مردم را مبتنی بر ارزش های مادی بنا کند و ارزش‌های الهی را به حاشیه براند و آنها را حذف یا تبدیل به ضد ارزش کند و ارزش های دیگری را در جامعه به پا کند، این بدترین نوع منکر است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: دشمن نیز امروز سعی دارد ارزش های مادی، که در طول اعصار گذشته در جوامع مادی وجود داشته را به معیارهای جهانی تبدیل کند و یک هم گرایی جهانی بر اساس ارزش های مادی شکل دهد.

وی با بیان اینکه گاهی اقامه منکر توسط دشمنان در مقیاس یک جامعه است و تلاش می کنند جامعه ای را به سمت منکر هدایت کنند، گفت: گاهی منکر در سطح جامعه جهانی است و تلاش می کنند یک جامعه جهانی واحد مبتنی بر معیارها و آرمان های خاص و مورد نظر خودشان شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه، مکتب رفاه عدالت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که مطرح می کند متناسب با توسعه سرمایه داری است، خاطرنشان کرد: این نوع تفکر سبب خیزش و بیداری در جوامع جهانی می شود.

وی با بیان این مطلب که در روایات آخرالزمان سخن از بحران های اخلاقی و اعتقادی در جامعه به میان می آید، عنوان کرد: این بحران اعتقادی در جامعه جهانی فقط فساد اقتصادی و رفتاری اشخاص نیست بلکه انواع فساد با یک زنجیره به هم پیوسته اند و جریان مدیریت شده ای این فساد فراگیر را در همه عرصه های حیات هدایت می کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: مدیریت و دستگاهی منسجم، ارزش های مادی و نفس پرستی را در قالبی جدید احیا می کند و آنرا به یک اخلاق و سبک زندگی فراگیر تبدیل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، راه های مقابله با چنین منکری که طبق روایات فراگیر، عمیق و مدیریت شده است را یادآور شد و ابراز کرد: باید منکر را شناخت و همه ابعاد وجودی آنرا مورد بررسی قرار داد منکری که در جامعه فراگیر است مقابله با آن نیز باید فراگیر باشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: مقابله با منکر جهانی نیاز به یک انقلاب جهانی و پدیده ای به نام اسلام دارد که بنیان های دنیای مدرن را متزلزل کند و با اقدامات کوچک و سطحی نمی توان جلوی آنرا گرفت، منکر را فقط در نوع پوشش یک جوان نبینیم و به دستگاه عظیم و تفکر مدرن و مدیریت شده ای که پشت سر آن قرار دارد توجه کنیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را فراتر از یک واجب کفایی دانست و اظهار کرد: این فریضه الهی یک واجب اجتماعی است که سطوحی دارد و هر سطح آن بر عهده جمعی قرار دارد که با ترکیب این مجموعه منسجم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، در پایان تصریح کرد: طبق روایات، امر به معروف بر عهده مومنان و اثر آن برای جامعه است و امروز نیز این فریضه الهی بر عهده مومنانی است که عامل بیداری در جامعه جهانی هستند و بر دوش مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

سه‌شنبه 8 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط