loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «اقتصاد و رسانه» منتشر شد

کتاب اقتصاد و رسانه به قلم علی سعیدی از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب اقتصاد و رسانه، به ارتباط میان اقتصاد و رسانه می پردازد و وجوه مختلف آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

رسانه ها می توانند از طریق برنامه های خود، بر انگیزه های فعالیت اقتصادی تأثیر بگذارند و به عبارت دیگر پویایی اقتصادی جامعه را تسهیل کنند؛ از این رو باید گفت ارتباط میان اقتصاد و رسانه در عصر کنونی، آنچنان توثیق شده است که بدون پرداختن به آن امکان برنامه ریزی و هدف گذاری کلان ممکن نیست.

این کتاب به ارتباط میان اقتصاد و رسانه می پردازد و وجوه مختلف آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می دهد. مؤلف در این کتاب سعی کرده است با زبانی رسانه ای مفاهیم اقتصادی مرتبط با این حوزه را به خوبی تبیین کند.

این کتاب در چهار فصل تدوین شده است که شامل: «تأثیرات متقابل اقتصاد و رسانه»، «اقتصاد رسانه ها»، «اقتصاد سیاسی رسانه ها» و «رسانه ها و اقتصاد در ایران» می شود.

«ویژگی های محصولات رسانه ای»، «بنگاه های رسانه ای و نظریه بازارهای دو طرفه»، «تعریف بازارهای چند طرفه»، «تعیین قیمت در بازارهای رسانه»، «رویکرد اقتصاد سیاسی»، «شرکت ها، رسانه ها و سلطه»، «جریان غالب جهانی سازی»، «اصلاح الگوی مصرف»، «تحقق اهداف سند چشم انداز» و «کاهش شکاف طبقاتی و برقراری عدالت» برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد.


در بخشی از این کتاب می خوانید: «متفکران و مسئولان نظام، از همان ابتدای پیروزی انقلاب و در کنار همه درگیری ها و فتنه ها، نسبت به تجدید ساختار نظام بانکی اهتمام ورزیدند و در سال 1361 قانون عملیات بانکی بدون ربا را تصویت کردند و به اجرا در آوردند. قرار بر این بود قانون برای مدت سه تا چهار سال به صورت موقت اجرا شود تا امور کشور پیش رود و در طی این مدت، راه کار اساسی تر و بنیادی تری برای پی ریزی نظام اقتصاد اسلامی و خصوصا بانکداری اسلامی، ارائه شود. درگیری کشور به جنگ تحمیلی و مسائل سیاسی مختلف که شاید از جهاتی اولویت اول را در مسائل کشور داشت، باعث غفلت از دیگر مسائل از جمله طراحی و پیاده سازی مدل اسلامی اقتصاد شد؛ در نتیجه نه تنها در دیگر بخش های اقتصادی اصلاحات قابل توجهی در جهت تحقق برنامه های اسلام نشد؛ بلکه قانون بانکداری بدون ربا، بدون هیچ تغییر و اصلاحی همچنان در کشور در حال اجراست. جمهوری اسلامی توانسته است در حوزه مسائل سیاسی و تا حدودی در مسائل فرهنگی، مدل های نسبتا موفقی را ارائه کند، ولی درباره اقتصاد، وضع چندان مناسب نیست.»

کتاب اقتصاد و رسانه به قلم علی سعیدی در سال1390 با شمارگان 1500 نسخه در 166 صفحه با قیمت 2000 تومان به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است.

چهارشنبه 9 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط