loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«طنین عطش» درباره حادثه عاشورا منتشر شد

«طنین عطش» مجموعه داستانی به قلم کامران شرفشاهی درباره شخصیت‌های واقعه عاشورا، روانه بازار کتاب ایران شد. داستان‌های این کتاب درباره شخصیت‌هایی چون حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت زینب(س) و نقش آن‌ها در واقعه عاشورا است.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان‌های این مجموعه با زبانی ساده نوشته شده و اتکا بر صفات بارز هر کدام از شخصیت‌های داستانی، دستمایه خلق آثار این مجموعه قرار گرفته است؛ شخصیت‌هایی نظیر حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س).

این داستان‌ها پیش از این در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌اند. نویسنده در نگارش داستان‌های این مجموعه سعی داشته است تا زبانی ساده را با لحنی توصیفی همراه کند.

در این داستان‌های کوتاه غیر از تمرکز بر وجوهی خاص از شخصیت‌ها، نقش و احساس آن‌ها نیز در نسبت با واقعه عاشورا مد نظر قرار گرفته است.

شرفشاهی که در حال حاضر چند مجموعه داستان دیگر را نیز درباره واقعه عاشورا و زندگی ائمه (ع) در دست انتشار و چاپ دارد، انسان امروز را نیازمند بازخوانی‌های تازه‌ای از وقایعی چون عاشورا و زندگی ائمه(ع) دانست و گفت: انسان امروز نیاز به درک و فهم خاصی از وقایعی مانند عاشورا دارد و این ادراک به کیفیت زندگی او در دنیای ماشینی و شتابزده امروز کمک می‌کند.

وی افزود: مسایل اجتماعی طرح شده در این گونه وقایع تاریخی دین ما، سبب می‌شود که انسان‌های جوامع امروزی در موقعیت‌های مختلف از سردرگمی در حیات اجتماعی‌شان خلاصی یابند.

این شاعر همچنین گفت: در روزگار ما که غرب مدام در حال الگوسازی برای جوامع مسلمان است، بهتر است مفاهیم متعالی و انسان‌ساز دین و فرهنگ ما به زبانی قابل فهم و ساده‌ برای جونان بیان شوند.

داستان «دختر خورشید» این کتاب این‌گونه آغاز شده است: «شب چادر سیاه خود را بر سر تا سر شهر شام گسترده بود و گویی شب بلند نیمه محرم سال شصت و یک هجری میلی برای رسیدن به فردا نداشت... رقیه دختر سه ساله حسین‌بن‌علی است. او مدام سراغ برادرانش اکبر و اصغر، عمویش عباس و پدرش را می‌گیرد ... من خود او را دیده‌ام. کودک بسیار با عاطفه‌ای است و دلبستگی عجیبی به پدرش دارد و لحظه‌ای از یاد او غافل نمی‌شود..»

در «دیباچه» این کتاب آمده است: «نظر به این واقعیت بزرگ که در طی دوران هر واقعه‌ای نتوانسته است با رویکرد اهل قلم روبرو شده و به دنیای پر رمز و راز و اعجاب‌انگیز هنر و ادبیات وارد شود، آفرینش آثار متعدد ادبی و هنری در خصوص حماسه عاشورا را می‌توان جلوه دیگری از عظمت، حقانیت، و مظلومیت سالار شهیدان به شمار آورد که با گذشت زمان بر حجم این آثار حجیم اضافه شده و پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم ارادتمندان آن حضرت فراوانند.»

«آیین زندگی»، «آبروی وفا»، «حماسه گل سرخ»، «سردار کوچک» و «دختر خورشید»، نام برخی از داستان‌های این مجموعه‌اند.

«طنین عشق»، امسال (1390)، با شمارگان هزار و 200 نسخه از سوی انتشارات «تجلی مهر» به چاپ رسیده است. این کتاب 78 صفحه و قیمت آن سه هزارتومان است.

شنبه 12 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط