loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«72 سخن عاشورایی» از رهبر انقلاب منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب «72 سخن عاشورایی» از بیانات مقام معظم رهبری از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) کتاب «‌72 سخن عاشورایی» شامل گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) منتشر شد.

این کتاب 296 صفحه‌ای گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی است که از خرداد 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب 72 فراز جمع‌آوری شده است.

همچنین در «سخن 72» دعاهایی که ایشان با محتوای مطالب مربوط به حماسه‌ عاشورا در سخنرانی‌های مختلف ایراد فرموده‌اند جمع‌آوری و ارائه شده است.

در این کتاب می‌توان توجه بسیار عمیق و دقیق معظم له به نهضت عاشورا در مناسبت‌های مختلف و نیز تبیین و روشنگری ایشان در برابر این بزرگترین واقعه تاریخ اسلام را به روشنی دید.



ویژگی خاصی که در متن بیانات درج شده در این زمینه به خوبی قابل مشاهده است جامع‌نگری و در عین حال تبیین دقیق، کارآمد، مبتنی بر تحلیل تاریخ و موشکافی‌های علمی و محقّقانه در زوایای پنهان و آشکار نهضت امام حسین (ع) است.

در بخشی از مقدمه این اثر و در ذیل یکی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری می‌‌خوانیم: اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت آن باقی است؛ آنچه موجب بروز چنین فداکاری و شجاعتی از سوی سیدالشهدا(ع) شد ریشه در معنویت، خلوص، بصیرت و در یک کلمه، انسان کامل بودن آن حضرت داشت.

از سوی دیگر عاشورا حاوی درسها و عبرت‌های فراوانی است و بر هر مسلمان و ملت مسلمانی لازم است تا این درسها را فراگیرد و عبرتهای عاشورا را مورد توجه قرار دهد؛ زیرا بزرگترین عبرت عاشورا همانا تغییر و انحطاط جامعه اسلامی آن هم در زمانی کمتر از پنجاه سال بوده است.

در نهضت عاشورا و همچنین در بررسی تاریخی حوادث پنجاه سال اول تاریخ اسلام نقش خواص، خصوصا خواص جبهه حق نقشی مهم و عبرت‌آموز است، بیماری و آفت بی بصیرتی و از آن مهمتر دنیاطلبی آسیبی است که همانطور که منجر به شهادت اهل بیت پیامبراکرم (ص) شد در هر زمان می‌تواند به انحطاط جامعه اسلامی و حاکم شدن دوباره یزیدهای زمان شود.

کتاب «72 سخن عاشورایی» از بیانات مقام معظم رهبری از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر شده است.

این کتاب و دیگر آثار از رهبر معظم انقلاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 17 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط