loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیب شناسی حکومت دینی از دیدگاه امام علی(ع)

کتاب آسیب شناسی حکومت دینی از دیدگاه امام علی (ع) به قلم غلامرضا پیشقدم از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب آسیب شناسی حکومت دینی از دیدگاه امام علی علیه السلام بر آن است که با استعانت از گفتار و سیره علوی آسیب های حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قضایی و سیاست خارجی را که منجر به ناکارآمدی نظام دینی می شود ریشه یابی و راهکارهای پیش گیری و مقابله با آن را از سخنان حضرت علی علیه السلام استخراج کند.

مؤلف در ابتدا به کلیات، مانند: ضرورت حکومت دینی، منشأ مشروعیت حکومت دینی، تعریف حکومت دینی، اهداف حکمت دینی و معنا و مفهوم آسیب شناسی و ضرورت آن پرداخته است.

در فصل دوم، عمدتا آسیب های سیاسی را در شش محور: آسیب های مدیریت منابع انسانی، تلقی غلط مدیران از مدیریت، استبداد، عدم تبعیت از رهبری، نفاق و آسیب های رفتاری مدیران به بحث گذاشته است.

در فصل سوم، عمده آسیب فرهنگ را دین گریزی ذکر کرده و سپس به ریشه یابی این پدیده پرداخته است. بدعت و تحریف، انحراف الگوها، ناهم گونی گفتار و رفتار، فقر و فساد، جهل و اسراف از مهم ترین آسیب هایی است که در شکل دهی به آسیب مذکور نقش دارند.

در فصل چهارم، عمده آسیب اجتماعی را از دست دادن جای گاه و پشتوانه مردمی دانسته و به بررسی علل و عوامل این آسیب پرداخته است. تبعیض، بی توجهی به محرومان، بی توجهی به آبادانی کشور، عمل نکردن به وعده ها، تفرقه و ترک امر به معروف و نهی از منکر، آسیب هایی است که منجر به از دست دادن پایگاه مردمی می شود.

در فصل پنجم، آسیب های اقتصادی در دو بخش: حوزه تولید و توزیع بررسی شده است. در حوزه تولید آسیب هایی همچون: آزادی اقتصادی، استثمار، استنثار، ربا و مالیات های ناعادلانه بررسی شده است. در حوزه توزیع، به آسیب هایی که موجب تورم می شود، اشاره شده است.
در فصل ششم نیز، آسیب های امنیتی را در دو بخش آسیب های دستگاه قضایی و آسیب های سیاست خارجی بر شمرده است.

کتاب آسیب شناسی حکومت دینی از دیدگاه امام علی علیه السلام به قلم غلامرضا پیشقدم در سال1390 با شمارگان 1000 نسخه در 213 صفحه با قیمت 5200 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

جمعه 18 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط