loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و خاطرات شهید جهان‌آرا در «شاهد یاران»

ماهنامه «شاهد یاران»، ویژه آبان و آذر ماه سال 90، با نگاهی به زندگی شهید سید محمدعلی جهان‌آرا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «شاهد یاران» در هفتاد و دومین شماره خود، به زندگی و خاطرات شهید سید محمدعلی جهان‌آرا از نگاه اعضای خانواده، دوستان و همرزمان شهید پرداخته است.

در نخستین صفحات این شماره از ماهنامه، مطلبی با عنوان «شهید عزیز خرمشهر» به چاپ رسیده است که در آن، نقش شهید جهان‌آرا و جوانان خرمشهر در جنگ تحمیلی، در کلام مقام معظم رهبری روایت شده است. ایشان در بیانات خود در نماز جمعه تهران، فرمودند: «محمد جهان‌آرا و دیگر جوانان ما در مقابل نیروهای مهاجم عراقی- یک لشکر مجهز زرهی عراقی با یک تیپ نیروی مخصوص و با نود قبضه توپ که شب و روز روی خرمشهر می‌بارید- سی و پنج روز مقاومت کردند. همان‌طور که در حمله آمریکا به عراق روی بغداد موشک می‌زدند، خمپاره‌ها و توپ‌های سنگین در خرمشهر روی خانه‌های مردم مرتب می‌باریدند. با این حال جوانان ما سی و پنج روز مقاومت کردند؛ اما بغداد سه روزه تسلیم شد. ملت ایران! به این جوانان و رزمندگان افتخار کنید.»

معرفی کتاب «آبی پرواز 1» از دیگر مطالب این شماره است که به همت حجت‌الله ایزدی، پیرامون زندگی و خاطرات جهان‌آرا به رشته تحریر درامده است. در این اثر، زندگی جهان‌آرا از دوران کودکی در خرمشهر و بعد از آن ورود وی به سپاه و فعالیت‌ها در روزهای مقاومت خرمشهر به تصویر کشده شده است.

از دیگر مطالب خواندنی در این شماره از «شاهد یاران»، متن گفت‌وگوی رادیویی شهید است که از اندک یادگاری‌های صوتی وی به حساب می‌آید. در این نوشتار می‌خوانیم: «ما برای کشورهای اسلامی، یک الگو هستیم چون بعد از 1400 سال از حکومت پیغمبر و ائمه اطهار (ع) می‌گذرد، ما هیچ‌گونه حکومت عملی‌ای نداشتیم که کسی با معظلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت ملموس برخورد کند.»

خاطرات خانم بی بی فاطمه جهان آرا، خواهر شهید جهان آرا، شهید جهان آرا و شرایط فرهنگی‌،سیاسی و عقیدتی خرمشهر در گفت‌وگو با عبدالکریم ملاعلی‌زاده از یاران آن شهید، شرح زندان و مبارزات شهید محمد جهان آرا در گفت‌وگو با غلامرضا بصیرزاده‌ هم‌بند و همراه شهید، شهید جهان آرا و نقش بانوان در مقاومت خرمشهر در گفت‌وگو با کبری عارف‌زاده‌، یکی از بانوان رزمنده، روایتی داستانی از حضور زنان غیور خرمشهر در روزهای مقاومت در کنار شهید جهان آرا، ناگفته‌هایی از شخصیت‌ شهید جهان آرا در گفت‌وگو با سیدمنصور حسینی‌ از یاران شهید و عکاس جنگ،شرح مبارزات شهید جهان آرا در گفت‌وگو با نبی‌الله کوروش‌نیا، ‌مسئول امور ایثارگران وزارت کشور و یکی از دوستان شهید، شهید جهان‌آرا در گفت‌وگو با مهندس علی خدادی پژوهشگر، گفت‌وگو با سرهنگ بازنشسته پاسدار میرزا جباربیگی هرچگانی از هم‌رزمان شهید، متن وصیت‌نامه سردار شهید سیدمحمد علی جهان آرا و شعر هم دیگر عناوین مطالب ماهنامه شاهد یاران هستند.

ویژه نامه شهید جهان‌آرا در «شاهد یاران» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به قیمت 1500 تومان منتشر شده است.

این نشریه به همراه نشریاد دیگر جبهه فرهنگی انقلاب مانند راه، سوره، پگاه حوزه، خط اول، موعود، پنجره، پلاک هشت، امتداد و... در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

دوشنبه 28 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط