loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عبدالحسین کلانتری

مدیریت گروه جامعه­ شناسی دانشگاه تهران

«عبدالحسین کلانتری»، در 1356 در ساری متولد شد و پس از اتمام مقطع دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک (1374)، در همان سال، در رشته مهندسی آبیاری دانشگاه سراسری گیلان پذیرفته و در 1378 از آن فارغ­التحصیل شد. اما علاقه کلانتری به جامعه­ شناسی باعث شد تا پس از انجام خدمت سربازی، تحصیلات عالی خود را در مقطع کارشناسی­­ارشد و دکتری جامعه ­شناسی در دانشگاه علامه طباطبایی ادامه دهد. وی پایان نامه کارشناسی­ارشد خود را با عنوان «معنا و عقلانیت در آرای پیتر وینچ و علامه طباطبایی» با نمره 19 و رساله دکترای خود را با عنوان «تطور گفتمانی دفتر تحکیم وحدت» با نمره 19.25 به پایان رسانید. وی در این دوره­های تحصیلات عالی، افتخاراتی نظیر دانشجوی ممتاز دوره کارشناسی ارشد، دانشجوی استعداد درخشان، رتبه اول آزمون کتبی و شفاهی دوره دکتری، دانشجوی برتر دوره دکتری، پژوهشگر برگزیده دانشجویی در مقطع دکتری در سالهای 86 و 87 (دو دوره متوالی) و عضویت در بنیاد ملی نخبگان را کسب نمود.
کلانتری پس از اتمام دوره دکتری و تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی­ارشد، از سال 1389 همکاری خود را در قالب عضو هیات علمی آموزشی با گروه جامعه­ شناسی دانشگاه تهران آغاز نموده و درحال حاضر حوزه­های مورد علاقه آموزشی و پژوهشی وی، نسبت اسلام و علوم اجتماعی، رویکردهای بومی در جامعه­شناسی، روش تحقیق (با تاکید بر روشهای کیفی)، جامعه ­شناسی مصرف و جامعه­شناسی شهری می­باشد. پ
از کلانتری مقالات زیادی به زبانهای فارسی و انگلیسی در مجلات داخلی و خارجی چاپ شده و کتابهای «معنا و عقلانیت از منظر پیتر وینچ و علامه طباطبایی»، «رسانه، توسعه و سیاستگذاری ارتباطی»، «تحکیم در کشاکش سنت و تجدد»، «درآمدی بر سطوح تحلیلی سنت و تجدد»، «گفتمان از سه منظر جامعه­شناختی، فلسفی و زبانشناختی»، «شهروندی و گروههای خاص»، «درآمدی بر منشورهای شهروندی»، «مجموعه مقالات دومین اجلاس جهانی رادیو (دو جلدی)» به صورت انفرادی و یا مشترک روانه بازار نشر شده است.
وی همچنین مسئولیتهایی در مصادر علمی- اجرایی، آموزشی و مشاوره­ای نظیر، اداره کل پژوهشهای رادیو، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشکده ارتباطات سوره، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، اجلاس جهانی رادیو، معاونت علمی (آموزشی و پژوهشی) دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و ... داشته و هم­اکنون مدیریت گروه جامعه­ شناسی دانشگاه تهران را برعهده دارد.
  • زادروز
    1356
  • محل تولد
    ساری
  • نام کامل
    دکتر عبدالحسین کلانتری
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 30 اردیبهشت 1391
  • شناسه
    10594
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی