loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی رامین

علی رامین (زادهٔ ۱۳۲۱ هـ.ش در تهران) محقق، پژوهشگر، مؤلف و مترجم ایرانی است. ترجمهٔ کتاب معتبر «تاریخ هنر» نوشتهٔ ارنست گامبریچ از اوست.

علی رامین در سال ۱۳۲۱ هـ.ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خویش گذراند. در مقطع کارشناسی در رشتهٔ علوم سیاسی از دانشگاه تهران لیسانسیه شد. سپس عازم آمریکا شد و مدرک فوق لیسانس خود را در رشتهٔ «مدیریت» از دانشگاه هاروارد گرفت. همچنین از دانشگاه شهر لنکستر در انگلستان به اخذ درجهٔ دکتری در رشتهٔ «اقتصاد بین الملل» نائل آمد. عنوان پایان نامهٔ وی «تحقیق در اقتصاد کشورهای درحال توسعه» بود. او علاوه بر زمینهٔ تحصیلی خود، به سبب آشنایی و علاقه ای که به تاریخ و فلسفهٔ هنر داشت به تحقیق در این حوزه پرداخت و موفق به تألیف و ترجمهٔ کتاب های متعددی شد که به جهت نوآوری و ارائهٔ رویکردهای جدید، غالبا محل توجه، استقبال و استفادهٔ علاقه مندان به مباحث هنری است.
آثار
تألیف
مبانی جامعه شناسی هنر
نظریه های فلسفی و جامعه شناختی در هنر
ترجمه
آزادی و سازمان (برتراند راسل)
خداوندان اندیشه سیاسی (جونز و لنکستر)
کوچک زیباست (ای. اف، شوماخر)
تأملاتی در حکومت انتخابی (جان استوارت میل)
مبانی فلسفه هنر (آن شپرد)
چیستی هنر (اسوالد هنفیک)
تاریخ هنر (ارنست گامبریچ)
هنر مدرن (نوربرت لینتون)
  • زادروز
    1321
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 6 تیر 1391
  • شناسه
    10750
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی