loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بابک طیبی

طیبی متولد 1352 در شیراز است. تحصیلاتش را در رشته مکانیک دانشگاه باهنر کرمان به سودای نویسندگی نیمه تمام رها کرده است. رمان "پایی از این دست تماشای" او در سال هشتاد جایزه رمان جشنواره کتاب دفاع مقدس را از آن خود کرده است و با کتاب "از پله صدای دف می آید" برنده جایزه رمان کنگره ستیغ سخن (اسفندماه 58) شده است.

کتاب "دریا مزار: مجموعه خاطره سرداران شهید استان فارس"شامل دوازده خاطره کوتاه از دوازده سردار شهید استان فارس درباره جبهه های جنگ تحمیلی گرداوری شده است. عناوین خاطرات و اسامی راویان بدین قرار است: "دریا مزار"سردار شهید مجتبی شیخی،"مفتی نیست"سردار شهید عباس کریم پور،"پرچم ماه" سردار شهید مجید رشیدی، "ابی دست بده"سردار شهید حسینعلی امیری،"روز هشتم" سردار شهید عبدالعلی ناظم پور، "از گردش که برگردی"سردار شهیدهاشم شیخی،"روز فرخنده" شهید حمید رضامانی،"لطیفه های آبدار" سردار شهید احمد طاهری،"در جاری جوانی"سردار شهید علی اصغر اتحادی،"خیابان مجروح" سردار شهید سیدعبدالحسین ولی پور،"صبحانه آخر" سردار شهید عبدالعلی عامری، و "نماز آب" سردار شهید علی حسن پور.

کتاب"پایی از این دست تماشا" به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید منصور خادم صادق از سوی کنگره سرداران و چهارده هزار شهید استان فارس منتشر شده خاطرات همرزمان دوستان بستگان و نزدیکان آن شهید در قالب یازده داستان بازگو می شود. شهید منصور خادم پس از سال ها حضور در جبهه پای خود را از دست داد با این همه پس از جنگ نیز با پای مصنوعی همچنان ماموریت های محوله را انجام می داد تا این که در تاریخ 1/8/ 1372در یک حادثه رانندگی به شهادت رسید .

کتاب"ماه پنهان" این کتاب یادنامه سردار شهید محمد کدخدایی است که از سوی کنگره سرداران و چهارده هزار شهید استان فارس تهیه و منتشر گردیده است. در این یادنامه شخصیت منش رفتار و خصوصیات شهید کدخدایی در قالب 17 داستان واره کوتاه ـ براساس خاطرات دوستان همرزمان بستگان و آشنایان آن شهید ـ بازگو شده است.

مجموعه "عبای آبی موج"مشتمل بر خاطرات و روایات داستانی 24 شهید استان هرمزگان است که عبارت اند از شهیدان: عباس بازماندگان قشمی، ابراهیم پایان موسی،حسن پورجغانی، سید علی اصغر حسینی، عباس حسینی پورایسینی،غلام حسین حقانی،عبدالله داداکبرنیا،عیسی ذاکری،علی یار رستمی سیاهوپی، مسعود رهگشای، نصرالله روش کیدی زارعی، علی ستایی، احمد صادقی بهمنی، مسعود طاهری ضرغام، قاسمی عبدالمجید قنبری باغستانی،عیسی کمالی، منصور کمالی کلوچانی،موسی محمدی فلات بالایی،مظفر محمودی عبدالرسول مصلحی دهویی اصغر موسی زاده و محمد نعیمی پور.
  • زادروز
    1352
  • محل تولد
    شیراز
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    جمعه 16 تیر 1391
  • شناسه
    10950
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی