loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضا حسینی فر

در سال 1350 در خانواده ای مذهبی در شهرستان دزفول متولد شدم. پس از پایان جنگ و اخذ دیپلم ریاضی در سال 1368 در رشته مهندسی صنایع (تولید صنعتی) دانشگاه امیر کبیر تهران پذیرفته شدم. در کنار دروس دانشگاه از محضر برخی از علمای بزرگ تهران استفاده های فراوانی بردم.

عشق و علاقه به معارف خاص اهل بیت موجب شد تا پس از تامل بسیار و مشورت با بزرگانی چون حضرات آیات بهجت، بهاء الدینی، مشکینی، مصباح یزدی و بیش از همه راهنماییهای بسیارسودمند حکیم فرزانه آیت الله جوادی آملی، دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را ترک گویم و دروس حوزوی را بی وقفه و با جدیت آغاز کنم. برای آشنایی بهتر با فضای حوزه و اطمینان بیشتر نسبت به تصمیمی که گرفته بودم، بخش عمده ای از دروس مقدمات را در قم فرا گرفتم و سپس برای ادامه تحصیل به تهران بازگشتم و در مدرسه امین الدوله زیر نظر استاد اخلاق حضرت آیت الله حق شناس (رضوان الله تعالی) و نیز مدرسه مروی، سایر دروس مقدمات و نیز سطح اول حوزه را به اتمام رساندم. سپس برای ادامه تحصیل به قم مشرف شده و از دروس سطح حضرات آیات و حجج اسلام اعتمادی، احمدی میانجی، تهرانی، محمدی خراسانی، مروی و نیز دروس فلسفه حجج اسلام سروش محلاتی، مرتضی جوادی آملی و حسن معلمی بهره بردم. همچنین از درس تفسیر حضرت آیت الله جوادی آملی بهره های فراوانی نصیبم شد .

پس از اتمام سطوح عالیه ، از سال 1378 به بعد در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام تبریزی، آقا موسی زنجانی و محقق داماد شرکت کرده ام. در کنار دروس عادی حوزه، همواره این دغدغه اساسی و جدی را داشته ام که از مباحث اخلاقی و معارف خاص اهل بیت، همچنین از نیازها و ضرورتهای کنونی جامعه، بیگانه و غافل نباشم.از سال 1379 ضمن همکاری با موسسه امام صادق علیه السلام در زمینه پاسخگویی به شبهات، وارد عرصه تالیف شده و در این زمینه توفیقاتی نصیبم شد.

همچنین از سال 1383 توفیقی دست داد تا ضمن تدریس در دانشگاه ، ارتباط بیشتر و بهتری با دوستان دانشجو برقرار کنم. از سال 1384، تدریس برخی از درس حوزوی از جمله عقاید و فلسفه را آغاز کرده ام. از سال 1389 توفیقی شد تا به عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز زمینه خدمتی فراهم آید. از سال 1391 نیز با حفظ سمت، به عنوان مدیر گروه معارف دانشگاه شهید چمران منصوب شده ام.
  • زادروز
    1350
  • محل تولد
    دزفول
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 9 مهر 1391
  • شناسه
    11640
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی