loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سوسن طاقدیس

سوسن طاقدیس نویسنده کتاب های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. فعالیت داستان نویسی حرفه ای خود را با نوشتن داستان "بابای من دزد بود" در کیهان بچه ها آغاز کرد.

او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده است که "قدم یازدهم ،تصویرگر معصومه کشایی "، "زرافه من آبی است" تصویرگر: علیرضا گلدوزیان، "پشت آن دیوار آبی" ، "هزار سال نگاه"، "تو هم آن سرخی را می بینی"، "دخترک و فرشته اش"،"بزغاله های سبز" ، "یکی بود" و "جوراب سوراخ" تصویرگر: علیرضا گلدوزیان تعدادی از آثار اوست.
همزمان با کار داستانی برای کودک، شعر نیز از دیگر زمینه های علاقه و فعالیت خانم طاقدیس است، اشعاری برای کودکان که به طور پراکنده در مجلات مختلف به چاپ رسیده است.
سوسن طاقدیس سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب قدم یازدهم جایزه کتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب "شما یک دماغ زرد ندیدید؟" تصویرگر: غلامعلی مکتبی سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.
  • زادروز
    1338
  • محل تولد
    شیراز
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 16 مهر 1391
  • شناسه
    11720
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی