loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدرضا حسینی

سید محمدرضا حسینی 1341 در شهر مقدس مشهد و در خانواده ای روحانی متولد شد.در سال 1346 وارد قم شده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را گذرانده و در سال 1355 در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) تحصیلات حوزوی را آغاز نمود.پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطح، دروس حوزه را نزد بزرگانی چون حضرات آیات مرحوم شیخ جواد تبریزی(ره)، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی فراگرفت.

در سال 1388 سطح چهار حوزه را به پایان رساند و موفق به دریافت مدارج علمی سطح چهار شد و در سال 1390 دکتری مدرسی معارف اسلامی، گرایش تاریخ و تمدن اسلامی را در پردیس دانشگاه پیام نور اخذ کرد.
دکتر حسینی در دانشگاه علوم قرآن، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور به تدریس اشتغال داشته و از وی تاکنون بیش از 50 مقاله و 14 کتاب به چاپ رسیده است.
ولایت علوی از نگاه علامه امینی، زندان و تبعید در اسلام، مشورت در اسلام، مجسمه در نگاه اسلام با رویکردی تاریخی، رجال ابن غضایری، آفاق نیایش و ... از جمله تالیفات دکتر حسینی محسوب می شود.
از اهم فعالیت های اجرایی وی نیز می توان به معاون آموزش دانشگاه پیام نور استان قم، ریاست دانشگاه پیام نور جعفریه، عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم، مدیریت برنامه و بودجه دفتر تبلیغات اسلامی، مدیریت فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛ مشاور آموزشی و پژوهشی استاندار قم، عضو هیئت امنای دانشگاه های استان قم و ... اشاره کرد.

سوابق اجرایی:
1. حضور در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم از سال 1373 با سمت های مسؤول طرح هجرت روحانیون، قائم مقام اموراستان ها، معاون مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی، مدیر برنامه و بودجه، مدیر اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات، مشاور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛
2. دبیر کمیته علمی کنگره فاضلین نراقی؛
3. عضو انجمن علمی تاریخ اسلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه؛
4. راه اندازی و سردبیری نشریه «پژوهش و حوزه» وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛
5. مدیر فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛
6. سردبیر هفته نامه امین قم؛
7. دبیرکانون نویسندگان طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم؛
8. عضو کارگروه آموزش الکترونیکی شورای عالی اطلاع رسانی(شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)؛
9. مشاور آموزشی و پژوهشی استاندار قم؛
10. دبیر شورای هماهنگی دانشگاه ها و پژوهشگاه های استان قم؛
11. دبیر شواری سیاستگذاری شهرک دانشگاهی و پژوهشگاهی استان قم؛
12. مسؤول پیگیری راه اندازی رصدخانه ملی در قم؛
13. عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور؛
14. مسئول راه اندازی 4 واحد پیام نور در استان قم؛
15. رئیس دانشگاه پیام نور واحد جعفریه؛
16. مسؤول راه اندازی دانشگاه پیام نور واحد بین الملل سلفچگان
17. نماینده استاندار در هیئت امناء دانشگاه های استان قم- (دانشگاه باقر العلوم(ع)، دانشگاه مفید، مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش، دانشکده اصول دین و دانشگاه ادیان و مذاهب)؛
18. دبیر همایش شیخ عباس قمی؛
19. دبیر همایش ملی مدیریت علوی دانشگاه پیام نور؛
20. سرپرست معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت
  • زادروز
    1341
  • محل تولد
    مشهد
  • نام کامل
    حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا حسینی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 خرداد 1392
  • شناسه
    13115
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی