loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی اکبر عبدالرشیدی

علی اکبر عبدالرشیدی (متولد ۱۳۲۸ در کرمان) روزنامه نگار، مترجم. نویسنده، و خبرنگار ایرانی است. وی در کنار تحصیلات دانشگاهی کار رسمی خود را در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران که بعدها به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت ادامه داد. عبدالرشیدی دوره کارشناسی ارشد زبان شناسی را در سال ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران به پایان برد و سپس از دانشگاه برادفورد در رشته روابط بین الملل، مدرک ام فیل گرفت.

علی اکبر عبدالرشیدی سال ها مجری برنامه های زنده تلویزیونی در ایران بوده است.

علی اکبر عبدالرشیدی علاوه بر خبرنگاری، در برنامه های مختلف تلویزیونی به عنوان مجری نیز حضور داشته است. برخی از این برنامه ها به صورت تک برنامه بوده و تعدادی دیگر در قالب مجموعه های چند قسمتی به صورت زنده یا ضبط شده پخش شده اند. تعدادی از این برنامه ها عبارتند از پرتو (شبکه چهار- علمی- زنده)، شماوسیما (شبکه یک-رسانه- ضبط شده)، الف، ب، بورس (شبکه بازار- آموزش بورس- ضبط شده)

کتاب ها
Goftaniha.JPG
زبان های ساختگی، (تالیف)، با یادداشتی از دکتر محمدرضا باطنی- انتشارات مسافر، ۱۳۹۲.
سیر تحول و تکامل ژورنالیسم، (تالیف)- انتشارات سیمای شرق، ،۱۳۹۲
ایران، انسان طبیعت، زندگی، عکس های افشین بختیار- (تالیف متن و مقدمه)[۱۵] انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا.
زبان، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران: در گفت وگو با ایران شناسان- (تالیف)-۲۷۵ صفحه- انتشارات روزنامه اطلاعات- سال انتشار ۱۳۸۷.
تاریخ جنبش عدم تعهد(تالیف) - چاپ اول ۱۳۶۸- چاپ دوم۱۳۹۱
کرمان، مجموعه ای از عکسهای آثار تاریخی، مراکز صنعتی، کشاورزی و نقاط دیدنی استان کرمان، چاپ دوم، به کوشش بتول ایزدپناه، (تالیف)- قطع: رحلی- ناشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مفدمه چاپ دوم.
سیرجان، تالیف مشترک با بتول ایزد پناه ناشر: فصلنامه کرمان ¨ تاریخ نشر: ۱۳۷۸[۲۲] نویسنده متن.
گفتنی ها، مشتمل بر خاطرات، مصاحبه ها و سفرنامه ها. (تالیف)شابک ۲-۶۴۰-۴۲۳-۹۶۴-۹۷۸، انتشارات روزنامه اطلاعات. در این کتاب شرح مصاحبه های نویسنده با شخصیت های مهمی از جمله فیدل کاسترو رهبر کوبا، معمر قذافی رهبر لیبی، نورمن ویزدوم کمدین انگلیسی، بابی چارلتون فوتبالیست مشهور انگلیسی، سر الک جفریز کاشف تشخیص هویت (دی. ان. اِ.)، رابرت بلای غزلسرای نروژی الاصل امریکائی، کلمن بارکس مترجم امریکائی مثنوی مولوی و مانند آن ذکر شده است. همچنین سفرنامه های نویسنده به شهرهای مختلف جهان ذکر شده است.
ایران در آستانه مشروطیت (ترجمه)، نوشته آرنولد هنری ساویج لندور، ناشر: اطلاعات
فیدل کاسترو، ناشر: مؤسسه روزنامه اطلاعات
ماموریت در تهران: خاطرات ژنرال هایزر، ترجمه علی اکبر عبدالرشیدی، ناشر: اطلاعات
در چشم توفان: خاطرات جرج تنت رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده امریکا (ترجمه)
بوقلمون (مجموعه داستان)، ناشر: آوردگاه هنر و اندیشه، ۱۳۹۳
  • زادروز
    1328
  • محل تولد
    کرمان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • شناسه
    13277
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی