loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسسه فرهنگی هنری جنات فکه

این موسسه خود را اینگونه معرفی کرده است:
مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه در سال 1377 در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که مسائل پیرامون نهضت جهانی اسلام، انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس اصلی ترین دغدغه اش به حساب می آمد.

بافت مؤسسه متشکل از دو نسل بود. نسل اول نسلی بود که یادگاری ها ی روزهای نبرد را همراه خود داشت. خانواده های شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان عزیز، درحقیقت میزبانان اصلی مؤسسه بودند.

نسل بعدی هم که آن روزها نسل سوم بودند و بعدها نسل چهارم انقلاب اسلامی را شامل می شدند، عده ای بودند که دست روزگار دعوت نامه شهدا را به دستشان رسانده بود و برحسب شنیده هاو خوانده هایشان بی تاب دانستن بیشتر در این زمینه بودند.

جنگی در کار نبود. فکه و شلمچه و طلائیه ای هم نبود تا کم سن و سال ترها مثل پدران و برادران شان درآنجا صورت بر خاک گذارند و آرام گیرند. حرف ها و روایت های آن روز ها و شب های مقدس و فراموش نشدنی چنان غوغایی در دل هایشان پدید آورده بود که با هیچ چیزعطششان فروکش نمی کرد. هیچ چیز جز شنیدن دوباره حکایت آن سال های عاشقی.

شرایط فرهنگی آن دوره و تغییر و تحولات فکری به وجودآمده میان اقشار مختلف مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان پرسشگر، به این فکر واداشتمان که نکند ادامه سکوت سبب ایجاد سوءتفاهم های فکری و از دست دادن فرصت های بکری شود که می تواند هر دقیقه اش نقش مهمی در زندگی و آینده این نسل داشته باشد. این شد که تصمیم گرفتیم از میان هیاهوهای حزبی و جناحی، قدی علم کنیم و روایتگر جریاناتی شویم که روزگاری نه چندان دور، روز و شب همه مان از وجودشان اشباع شده بود.

وقتی جوانه این فکر در دل هایمان زده شد، تصورش را هم نمی کردیم که طیف وسیعی از مخاطبان22، آماده همراهی مان باشد. انتشار ماهنامه فکه، اولین حرکت فرهنگی مؤسسه بود. فکه زمانی روی پیشخوان مطبوعات رفت که جز یکی، دو نشریه که دوام چندانی هم پیدا نکردند، شخص یا مرجعی به طور خاص و رسمی داعیه اشاعه و نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را نداشت. فرهنگی که باید نسل به نسل و سینه به سینه برای حفظ هویت اسلامی و شیعی که ثمره زحمات پیر فرزانه مان امام(ره) و یاران باوفایش بود، نگه داری و انتقال داده می شد.

حواشی و خاطرات مربوط به چاپ شمارگان مختلف نشریه در جای مناسب خودش خدمتتان ارائه خواهد شد. مشکلات و راه حل هایی که در ابتدای راه، گاه کاممان را تلخ و گاه به آینده ای روشن امیدوارمان می کرد، هر کدام داستانی شنیدنی دارد.

اهداف مؤسسه، طبق موارد یاد شده در اساسنامه اش، ثبت آثار مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نشر آن به منظور هرچه بیشتر آشنا ساختن اشخاص علاقمند، به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب با این مفاهیم ارزشی است.

در راستای این اهداف، اقدام به نیازسنجی های متفاوت در سطوح گسترده تر کردیم و توانستیم در حیطه های گوناگون با سلائق و علاقه مندی های مختلف مخاطبان آشنایی پیدا کرده، فعالیت ها یمان را در ظروف مورد نیاز بریزیم.

خدا را از این حیث شاکریم که به برکت نفس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و در سایه حمایت های فکری و فرهنگی مقام معظم رهبری و به مدد شهدا، ارتباطات دو سویه قابل اعتمادی میان ما و دوستانمان برقرار شد. ارتباطی که بعدها با حضور پر رنگ تر خودشان در جمع ما، جان بیشتری گرفت و سبب پیدایش و شکل گرفتن راه کار های مناسب برای ادامه مسیرمان شد.

اهم اقدامات صورت گرفته در مؤسسه عبارت اند از:

چاپ کتاب، مجله و ویژه نامه، تولید فیلم، مولتی چند رسانه ای ( مولتی مدیا)، راه اندازی بخش کتابخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی مؤسسه و همکاری با سازمان ها، نهاد ها،ارگان ها، ادارات دولتی و غیر دولتی و مؤسسات فرهنگی مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی.

اگر عمری ماند و شهدا توفیق خدمت و گام برداشتن در راه این فرهنگ مقدس را نصیبمان شد، با ارائه برنامه های زیر در آینده ای نه چندان دور در خدمتتان هستیم:

1)چاپ و نشر کتاب با موضوعات مختلف با محوریت مسائل مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

هدف اصلی از انجام این کار برداشتن قدمی در راه معرفی اشخاص و خاطراتی از آن ایام است به امید اینکه گرد غربت و فراموشی بر لحظات ناب آن روز های دوست داشتنی ننشیند.

2)راه اندازی سایت تخصصی دفاع مقدس

هم زمان با طرح راه اندازی و بهره برداری سایت مؤسسه به عنوان سایت تخصصی دفاع مقدس در دستور کار مؤسسه قرار گرفت. هم اکنون کلیه موارد و زمینه های مختلف اطلاع رسانی در سایت مزبوردر مؤسسه گردآوری شده، قابل ارائه است.

3)تولیدات تصویری مؤسسه فرهنگی جنات فکه

در ادامه تولید مجموعه به یادماندنی313 سردار که تا به حال به معرفی سرداران شهیدلشکر 41ثارالله، شهدای هوانیروز و شهدای نیروی زمینی ارتش پرداخته است و با پخش از رسانه ملی(شبکه 2سیما) با استقبال خوب مخطبان روبرو شد، این بار به سراغ فرماندهان و سرداران قم و سایر استان ها رفته، با به تصویر کشیدن رشادت ها و ایثارگری هایشان، سعی در معرفی آنان خواهیم داشت.

4)کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

سال ها فعالیت در زمینه دفاع مقدس، سبب شده تا مؤسسه از نعمت داشتن کتابخانه ای غنی در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، برخوردار باشد.

تاکنون این کتابخانه و موادش(صوت، فیلم و...) در خدمت دوستان علاقه مندی بوده است که برای نگارش مقالات و مطالب مختلف و انجام تحقیقات، پژوهش و ... با موسسه در ارتباط بودند. اما به یاری خداوند متعال به زودی امکان استفاده از این منبع غنی اطلاعاتی برای عموم داوطلبان مطالعه میسر خواهد شد.
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 25 خرداد 1392
  • شناسه
    13297
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی