loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مریم امینی

ایشان در مصاحبه ای خود را اینگونه معرفی کرده اند:
مریم امینی هستم. متولد سال ۱۳۳۶ و تحصیلاتم لیسانس ریاضی و علوم کامپیوتر است.
من سید مرتضی آوینی را می شناختم. از سن ۱۵سالگی تا نوزده بیست سالگی که این آشنایی به ازدواج رسید.
خانواده من مخالف بودند، ولی برای من مشخص بود که این زندگی مشترک باید شروع شود. صورت دیگری برای ادامه زندگی نمی توانستم تصور کنم.
به خاطر این که از همان ابتدا مرتضی برای من حالت مراد بودن را داشت. رد و بدل کردن کتاب های خوب؛ شرکت در سخنرانی ها و کنسرت های موسیقی دانشکده هنرهای زیبا که ایشان آنجا درس می خواندند؛ در واقع ایشان راهنمای کاملی برای من بودند. این رابطه، شیرازه اصلی زندگی ما بود. البته گاهی چهر ه این موقعیت به خاطر تحولات فکری تغییر می کرد. گرایش های ایشان بعد از انقلاب کاملا تغییر کرد. به تبع ایشان، این تغییر در من هم اتفاق افتاد، ولی نسبت برقرار بین من و ایشان همواره ادامه پیدا کرد تا شهادتشان. تا بعد از آن بود که فرصتی پیدا کردم تا برگردم و به نسبت جدید نگاه کنم و ببینم درباره ی امروز چه می شود گفت.
برای شروع زندگی مشترکمان خانه کوچکی در خیابان شریعتی، خیابان آمل اجاره کردیم. حدود یک سال آن جا مستاجر بودیم. اولین فرزندمان در همین خانه به دنیا آمد. چند سال بعد، چون توان پرداخت اجاره را نداشتیم، به منزل پدری آقا مرتضی در خیابان مطهری نقل مکان کردیم. سال ۱۳۵۸ بود. سه سال هم در همین خانه ماندیم. بعد یک آپارتمان ۷۵متری در قلهک خریدیم و کلی هم قرض بالا آوردیم. حالا صاحب سه فرزند شده بودیم. جایمان کوچک و تنگ بود. آقا مرتضی می خواست نزدیک پدر و مادرشان باشند و به آنان کمک کنند. به همین خاطر آپارتمان را فروختیم و دوباره به خانه ی پدری آقا مرتضی برگشتیم و طبقه اول این خانه را که دو دانگ آن می شد. خریدیم و ساکن شدیم که تا زمان شهادت آقا مرتضی آن جا بودیم.
  • زادروز
    1336
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 29 مهر 1392
  • شناسه
    14403
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فرشته

سلام و خسته نباشید به بانوی گرامی،

من اخیرا مجموعه نامه های اسکار وایلد رو ترجمه کردم البته به عنوان پروژه ترجمه انفرادی مقطع لیسانس مترجمی،امیدوارم که خوب باشه،و شرمنده روح شاعر نباشم، و کاش ترجمه ی بانو اگینی رو پیدا کنم،وبا ترجمه ی خودم مقایسه کنم،چون ترجمه ی من به شیوه ی word by word.
این مجموعه نامه ها ی شاعر بی نظیرند ،و توصیه می کنم حتما بخونید.

4 اردیبهشت 1395

مریم امینی

با سلام
کتاب مرجع ضمیر در قرآن و نقش آن در تفسیر اثر بنده است نه خانم مریم امینی همسر شهید آوینی .
بنده دانشجوی دکتری رشته الهیات می باشم . لطفا این مطلب را در سایت اصلاح فرمایید. با تشکر.

18 دی 1394

سلام
اصلاح شد
با عرض پوزش ما هم نمیدونستیم و این اتفاق سهوا افتاده
اگر تمایل داشتید میتوانید مشخصات و رزومه خودتونو به همراه عکس برامون بفرستید تا در صفحه اختصاصی شما بارگذاری شوند
با تشکر

اخبار مرتبط