loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اکبر میرسپاه

اینجانب اکبر میرسپاه در اوّل اردیبهشت سال 1333 در تهران متولّد شدم. جریان تحصیل و تدریس این جانب از ابعاد و حوادث بسیاری برخوردار است که ذکر حتّی مختصر آنها، چندین صفحه را به خود اختصاص می دهد; بنابراین نه در حوصله این گزارش کوتاه می گنجد و نه تناسبی با این گفتگو دارد; پس بطور گزینشی به چند مطلب اشاره می کنم:

1ـ پس از پایان امتحانات نهایی کلاس ششم ابتدایی، در تابستان همان سال (1346) به تحصیل علوم حوزوی مشغول شدم.

2ـ یک سال در تهران، در مدرسه حاجّ ملا محمد جعفر (که به جهت آن که جناب آقای مجتهدی دام بقائه اداره آن را به عهده داشته و دارند به مدرسه آقای مجتهدی مشهور است) تحصیل کردم.

3ـ از سال دوم، به قم مشرّف شدم و به توفیق حقّ جلّ و علا، از همان بَدو ورودمان به قم در مدرسه منتظریّه (حقانی) مشغول به تحصیل شدم که این دوره تا هفت سال ادامه یافت.

4ـ پس از آن، چند سالی بطور آزاد به تحصیل پرداختم تا آنکه در برنامه آموزش مؤسسه «در راه حق» شرکت کردم و تا پایان دوره آموزشی گروه «الف» ادامه دادم.

5ـ ضمن تحصیلات حوزوی به دروس دبیرستانی نیز ادامه دادم و دیپلم در رشته ادبی را دریافت کردم.

6ـ از سال 1361 با تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، با حفظ شؤون حوزوی، در این دفتر مشغول به کار تحقیقی در گروه جامعه شناسی شدم و این کار تا 1371 ادامه داشت.

7ـ دوره سطح را تقریباً در شش سال به پایان بردم. و تقریباً دوازده سال خارج فقه شرکت کردم. خارج اصول را قدر مسلّم این است که چندین سال کمترازفقه شرکت کرده ام.

در مورد اساتیدم باید عرض کنم که بحمدالله در این مدّت اساتید بسیاری را دیده ام و خود را مدیونِ همه آنان می دانم و از خداوند برای همه آنان طلبِ پاداش جزیل دارم. بعنوان نمونه می توانم از این بزرگان یاد کنم:

حضرات آیات: وحیدخراسانی، مصباح یزدی، جوادی آملی، شهید قدّوسی، خزعلی، مظاهری، محمّدی گیلانی، احمدی میانجی، لنکرانی (شیخ حسین(رحمه الله))، شاه آبادی(محمد)(رحمه الله) و...

حوزه های مطالعاتی من، بیشتر در زمینه های فقه، اصول، تفسیر، منطق، فلسفه، جامعه شناسی و مدیریت بوده است.

از سال 1358 کار نویسندگی را شروع کردم و نخستین اثر، که کار مشترکی بود با آقایان حجج اسلام محمّدی عراقی و محمود رجبی، به نام «چند درس در باره ایدئولوژی اسلامی» در همین سال منتشر شد.

حدود چهار سال پیش از انقلاب، تدریسهای عمومی ام را آغاز کردم و تاکنون آن را ادامه داده ام. از نظر زمینه های مورد تدریس، بطور عمده می توانم از این موضوعات نام ببرم: ادبیات، منطق، فلسفه، کلام، تفسیر، اخلاق، جامعه شناسی و مدیریت. هرچند در مکاتب خواهران و بعضی از مراکز در شهرهای مختلف و نیز بعضی از دانشگاههای کشور تدریس داشته ام اما بیشترین حجم تدریس ام، در حوزه علمیه قم، خصوصاً در بخش آموزش مؤسسه در راه حق، که اکنون در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(رحمه الله) ادغام شده است، بوده است.
  • زادروز
    1333
  • محل تولد
    تهران
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 17 دی 1392
  • شناسه
    15191
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی