loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تزوتان تودوروف

تزوتان تودوروف (به زبان بلغاری: Цветан Тодоров و به زبان انگلیسی: Tzvetan Todorov) (زادهٔ ۱ مارس ۱۹۳۹) فیلسوف، مورخ و نشانه شناس بلغاری-فرانسوی است.

تودورف در بلغارستان به دنیا آمد و در ۱۹۶۳ به پاریس رفت. او که در بلغارستان مدرکی گرفته بود و توصیه ای از دانشگاه صوفیه در دست داشت، برای نخستین بار هنگامی که با ماهیت محافظه کارانه سوربن پیش از ۱۹۶۸ آشنا شد که از دانشکده ادبیات آنجا انجام پژوهش در زمینه نظریه ادبی را درخواست کرد. رئیس دانشکده به سردی به اطلاع تودوروف رساند که در دانشکده او پژوهش در زمینه نظریه های ادبی انجام نمی گیرد و هیچ موردی هم برای این کار وجود ندارد. تودوروف جوان برای آن که مرعوب نشده باشد، به مطالعه در کتابخانه سوربن پرداخت و از طریق یکی از کارمندان کتابخانه سرانجام با ژرار ژانت تماس گرفت و او به تودوروف پیشنهاد کرد که در سمینار رولان بارت در مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی شرکت کند. تماس او با رولان بارت او را قادر ساخت که مقالاتی برای نشریهٔ پرنفوذ نشانه شناسی بینارشته ای، یعنی کمونیکاسیون بنویسد.
  • زادروز
    1939
  • محل تولد
    بلغارستان
  • نام کامل
    Tzvetan Todorov
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 25 دی 1392
  • شناسه
    15339
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی