loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدعلی ناصری

محمدعلی ناصری دولت آبادی مشهور به آیت الله ناصری (زادهٔ ۱۳۰۹، دولت آباد برخوار)، مجتهد، استاد اخلاق که حوزه علمیه حضرت ولی عصر، حوزه علمیه صاحب الزمان، حوزه علمیه نرجس خاتون و مرکز دیجیتال حضرت ولی عصر در دولت آباد، موسسه تحقیقات نجوم اسلامی و موسسه دارالهدی قم و بنیاد علمی - فرهنگی هاد تحت اشراف وی می باشد. پدر وی حجّةالإسلام و المسلمین حاج شیخ محمّدباقر ناصری روحانی سرشناسی بود که از آخوند کاشی، جهانگیرخان قشقائی و آقارحیم ارباب استفاده کرده بود.
وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. و با مهاجرت پدرش به شهر نجف راهی آنجا شد. پس از برگشت پدر به ایران او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت. اساتید وی آیات عظام مدرس افغانی، مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، عبدالکریم کرونی اصفهانی، محمدحسین دهاقانی، صدرا بادکوبه ای، میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، سید روح الله خمینی، سید محمود شاهرودی، سید ابوالقاسم خویی بوده اند. وی با حسن صافی اصفهانی آشنایی نزدیک داشت.آیت الله ناصری دولت آبادی به امر استادش آیت الله سید محمد کشمیری به اصفهان بازگشت، گذشته از مجالس تدریس فقه و اصول و تفسیر قرآنی که سالیانی دراز در حوزه علمیّه این شهر اقامه نموده و تا کنون نیز ادامه دارد، به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. گذشته از جلسات درس اخلاق وی که در مدارس علمیّه این شهر برگزار می شود، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی او در مسجد کمرزرین اصفهان برقرار است. هر ساله در ایام فاطمیه، برنامه عزاداری فاطمه زهرا در بیت او واقع در دولت آباد برگزار می گردد. همچنین بیت وی بصورت هفتگی، چهارشنبه شب ها پذیرای عموم بویژه طلاب و روحانیون است.
  • زادروز
    1309
  • محل تولد
    اصفهان
  • نام کامل
    آقا شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 8 بهمن 1392
  • شناسه
    15516
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی