loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علیرضا صدرا

ایشان خود را اینگونه معرفی کرده اند:
علیرضا صدرا متولد 1337،شهرستان دزفول. سال 56 در رشته سیاسی دانشگاه علامه قبول شدم.ارشد و دکتری را در تربیت مدرس ایران با گرایش اندیشه سیاسی ادامه دادم از سال 67 عضو هیئت علمی دانشکده حقوق شدم و درس هایی چون اندیشه سیاسی در اسلام،اندیشه در غرب و نظام سیاسی دولت در اسلام را تدریس می کنم.
اساتید بنده دو دسته می شدند 1)خاص علوم سیاسی 2)فلسفی. که برجسته ترین آن ها؛استاد محمدتقی جعفری (استاد راهنمای رساله ارشد بنده) استاد مصباح یزدی،استاد رضا داوری (رییس کنونی فرهنگستان ایران) دکتر ابراهیم دینانی،دکتر عبدالکریم سروش (فلسفه علم)،آیت ا..عمید زنجانی و....
در کنار کارهای تدریسی،همکاری های سیاسی نیز با نهادهای کشوری داشتم.در شکل گیری اولیه امور تربیتی با اموزش و پرورش،با وزارت کشور در راه اندازی دفتر مطالعات سیاسی کشور،در جریان جنگ همکاری با قرارگاه خاتم در چگونگی تاسیس جنگ های روانی و مسائلی از این دست.نماینده مجلس چهارم و عضو کمیسیون سیاست خارجی و در نهایت مدیریت وموسسه علمی کار و تامین اجتماعی که رسالت ارتقا نیروی کار و آموزش و اطلاع رسانی را بعهده داشتم.
در زمان نمایندگی مجلس سفری به سازمان ملل داشتیم.اولین سخنران بعد از رییس سازمان، وزیر خارجه آمریکا بود که فوق العاده ضد ایرانی صحبت کرد و فضا را بد جور متشنج کرد.قرار بود دکتر ولایتی هم سخنرانی داشته باشد ما هم قرار گذاشتیم بدون توهین در لا بلای حرفهای خود نه مانند آن ها مغلطه کنیم نه با برهان صحبت کنیم چون آدم مغاطه کار برهان سرش نمی شود و جدلی وارد بحث شدیم که آن ها را منفعل کنیم خلاصه ی سخنرانی این بود که تحریم های شما علیه ایران اثری ندارد و ما را قوی تر نیز میکند و همچنین صحبتی کردیم بامردم آمریکا که بله بعضی دولتمردان شما منافعتون را به خطر می اندازند در سراسر دنیا!!یعنی بدون عصبانیت گفتیم وزیرتون عصبانی است،هم ادب رعایت شد هم تحقیر شدند.که فردا روزنامه تایمز تیتر زد عقده روانی در هیئت حاکمه آمریکا،که از عصبانیت با عنوان عقده یاد کرده بود که یک ماه بعد هم آن آقا برکنار و خانم آلبرایت که بارها از رابطه با ایران سخن می گفت سر کار آمد.
  • زادروز
    1337
  • محل تولد
    دزفول
  • نام کامل
    دکتر علیرضا صدرا
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 17 فروردین 1393
  • شناسه
    16292
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی