loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جواد اژه ای

نمایندهٔ ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا و آمریکا

جواد اژه ای مشاور رهبری و رئیس هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از بدو تأسیس تا سال ۱۳۸۷ می باشد.

جواد اژه ای، فرزند علی محمد در ۵ فروردین ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا آمد. او به جز تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتهٔ روانشناسی تا دکترا و در کشور اتریش (دانشگاه دولتی وین) انجام داده و داماد و پسرخاله آیت الله سید محمد بهشتی است. او دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه اصفهان (در سال ۱۳۵۰) و دکترای روانشناسی تجربی از دانشگاه دولتی وین (در سالهای پایانی دهه ۵۰) است. او مدتی ریاست سازمان بهزیستی را بر عهده داشت و بعد از آن، در سمت معاونت فرهنگی-اجتماعی نخست وزیر وقت یعنی میرحسین موسوی مشغول به کار شد که در همین فاصله یعنی در سال ۱۳۶۶ طرح تشکیل سازمان استعدادهای درخشان را به دولت ارائه داد.

وی در دی ۱۳۸۷ از سمت خود برکنار شد. در جریان آزمون مشکوک سال ۱۳۸۷ که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پس از اعلام نتایج، دو سوال غلط گزارش شده را حذف کرد و این باعث شد تا بعضی از قبول شدگان، رد شوند که باعث اعتراضات زیادی شد. در نهایت ر.گ، طراح آزمون استعفا می دهد و هجمه عجیبی در سایت ها و رسانه ها علیه مسئولین سازمان و بخصوص جواد اژه ای شد. همین فضای رسانه ای که به عقیده عده ای، سناریویی از پیش برنامه ریزی شده بود، باعث استعفای اجباری جواد اژه ای شد. این سناریو در جهت تضعیف مراکز استعدادهای درخشان چیده شده بود.

در حال حاضر اژه ای نمایندهٔ ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا و آمریکا است.
  • زادروز
    1327
  • محل تولد
    اصفهان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 12 خرداد 1393
  • شناسه
    16634
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی