loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طاهره باقرزاده

وی خود را اینگونه معرفی کرده است:
من سال 1335 در یک خانواده مذهبی متولد شدم.با توجه به جو مذهبی حاکم بر خانواده و همچنین رابطه برادرانم با سازمان مجاهدین خلق،من نیز از سال 1350 فعالیت سیاسی-مذهبی خود را شروع نمودم.در سال 1352 به عضویت سازمان درآمدم و تا سال 1354 در تشکیلات فعالیت می نمودم.در این سال به دلیل دستگیری تنی چند از اعضای سازمان مجبور به خروج از کشور و اقامت در انگلستان شدم.سال 1358 به کشور بازگشتم و مجدداً در ستاد سازمان مشغول به فعالیت شدم.سال 1361 در یکی از خانه های تیمی دستگیر و در سال 1365 از زندان آزاد گردیدم و در این سال سازمان مجدداً با من ارتباط برقرار نموده و تا سال 1367 فعالیت می نمودم و در همین سال به هنگام خروج غیرقانونی از کشور جهت پیوستن به تشکیلات خارج کشور مجدداً دستگیر شدم.
لازم به ذکر است خانواده باقرزاده یک خانواده مشهدی است که تمام اعضای آن (حتی پدر و مادر پیر خانواده) عضو فعال سازمان منافقین بوده اند اما دو نفر از آنان از این سازمان جدا شدند: طاهره باقرزاده و محمد باقر باقرزاده.
محمد باقر باقرزاده پس از دستگیری در سال 1364 به دلیل جرایم ارتکابی و اجرای عملیات های گروهک تروریسیتی منافقین، محکوم به اعدام شد ولی با وجود این، در زندان تحت تأثیر قرار گرفته و متنبّه و تائب شد. او حتی در وصیتنامه اش (که چند دقیقه پیش از اعدام نوشته است) هم به این امر اشاره نموده است. این در حالی است که اگر او تحت شکنجه و ... از سازمان منافقین ابراز برائت کرده بود دیگر لحظاتی قبل از اعدام نمی بایست دوباره بر این امر تأکید کند چرا که بالاتر از سیاهی که رنگی نیست!
طاهره باقر زاده در کتاب خاطرات خود در باره این برادرش نوشته است که خیلی از افراد حاضر در تشکیلات [سازمان منافقین]، و به خصوص رهبری این جریان، محمد باقرزاده را خوب می شناسند. وی پس از دستگیری نه تنها اطلاعات مرا حفظ کرد و خانه محل استقرار خودش را نیز نداد که در حقیقت حتی کوچک ترین کار اطلاعاتی هم نکرد و در همه مقاطع پایبند به حفظ اصول و ارزشها بود. اما همین فرد، هنگام اعدام، در وصیتنامه اش، کتباً و بدون هیچ گونه لرزشی، با شهامت و اعتقاد راسخ می نویسد: مرگ بر رجوی.

کتاب «قدرت و دیگر هیچ» شرح فعالیت های بیست ساله وی در سازمان مجاهدین خلق ایران است.
  • زادروز
    1335
  • محل تولد
    مشهد
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 11 آبان 1387
  • شناسه
    1677
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی