loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابوالقاسم مقیمی حاجی

ایشان در سال 1350 در شهر بابل در خانواده ای مذهبی و فرهنگی دیده به جهان گشود و در سال 1365 بعد از اتمام تحصیلات سوم راهنمایی وارد مدرسه علمیه روحیه بابل شد و تحت تربیت اساتید آن مدرسه به ویژه حضرت آیت الله محمدی«دام ظله» قرار گرفت. قبل از اینکه در سال 1370 به شهر مقدس قم هجرت کند حدود یک سال نیز در مدرسه فیضیه مازندران از محضر آیت الله فاضل «دام ظله» بهره برده ودر مجموع مقدمات، سطح وبخشی از سطح عالی را در شهر بابل به اتمام رساند .

بعد از مهاجرت به شهر مقدس قم در سال 1370 رسائل و کفایة الاصول را نزد اساتید بزگوار حضرات حاج آقا محسن وحید خراسانی وحاج آقا مهدی گنجی دام ظلهما به اتمام رساند وبیش از 15 سال در دروس خارج فقه و اصول علمای طراز اول قم شرکت نمود، بیشترین مباحث خارج اصول را از محضر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی«دام ظله» و مباحث فقه را از محضر حضرت آیت الله العظمی تبریزی «ره» وازجلسات درس آیت الله هاشمی شاهرودی«دام ظله» بهره گرفت در این میان در سالهای 73 ، 74 در جلسات درس خارج اساتید دیگری مانند حضرات گنجی وآملی لاریجانی نیز شرکت کرد . ایشان در کنار تحصیل به تدریس سطوح عالی وتحقیق مشغول بوده است .

ایشان در سال 74 و 75 تجربه مدیریت داخلی حوزه علمیه روحیه شهرستان بابل را در کارنامه خود ثبت نمود. او پس از مراجعت دوباره به شهر مقدس قم به تدریس و پژوهش در حوزه علمیه قم مشغول شد و در کنار شرکت در جلسات درس آیات عظام به کار پژوهش نیز روی آورد.و مدتی در دایرة المعارف فقه آیت الله هاشمی شاهرودی«دام ظله» به عنوان یکی از محققان ومدیران گووههای تحقیقاتی این مجموعه بزرگ درتولید و نگارش جلد 4 ، جلد6 و بخشی از جلد هفتم و هجده و ارزیابی ونظارت علمی بر دهها مقالات جلدهای مختلف این دایرة المعارف ودیگر دائره المعارف ها ودانشنامه ها ایفای نقش نمود. همچنین چند کتاب و مقالاتی از ایشان به زبان فارسی و عربی در برخی مجلات تخصصی وعلمی پژوهشی مانند فقه اهل البیت (ع) فارسی وعربی، به چاپ رسیده است.

مقیمی حاجی اکنون ازعلاوه بر تدریس خارج اصول در قالب دروس آزاد از اساتید راهنمای دروس خارج فقه در مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع) و مدرسه جامع علوم اسلامی در حوزه علمیه قم می باشد.
  • زادروز
    1350
  • محل تولد
    بابل
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    پنجشنبه 26 تیر 1393
  • شناسه
    17379
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط