loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمد دادگسترنیا

آقای محمد دادگسترنیا که افتخار 59سال معلمی را در کارنامه خود دارد فرزند حیدر علی حلاّجی رهنانی و متولد سوم فروردین 1312 در اصفهان است. تحصیلات او زبان و ادبیات عرب است و چهار پسر و سه دختر دارد که به دلیل آنکه همگی منشأ اثر در جامعه هستند خدا را شاکر است. از سال 1339 پس از رحلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قدس سرّه، مقلّد حضرت آیت الله خمینی (امام راحل) می شود و از سال 1341 با شروع نهضت ایشان علیه نظام شاهنشاهی با تمام وجود و در حد توان در نهضت شرکت داشته است و در اجرای فرامین و فتاوی امام فعالیت و تلاش می کرده است. در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بارها در جبهه های مختلف حضور پیدا کرده است که خود علت آن را توزیع کمک های مردمی و عرض خسته نباشید به رزمندگان عزیز بیان می کند.
آقای دادگسترنیا در سن پنج، شش سالگی به مکتب رفته است و خواندن و نوشتن را ( تا کتب و متون فارسی) نزد مرحوم آقا سید حسین عاملی فراگرفته و هم زمان با مکتب، قرآن را نزد مادرش رحمئ الله علیها آموخته است. سپس در اثر نیاز مالی وارد کارهای سخت و سنگین شده است و هم زمان با کار به تحصیلات کلاسیک خود نیز ادامه داده است.
در دوران تحصیل در مکتب خانه به مرحوم آقا سید حسین عاملی (معلم مکتب) علاقه زیادی داشته است که این علاقه دو طرفه بوده و در دوره ابتدایی نیز به معلم و مدیر خود مرحوم رفیعی که مرد بسیار منظم و با اخلاقی بوده است تعلق خاطر داشته و مرحوم علوی خوانساری، دبیر عربی دوره دبیرستان او برایش الگوی بسیار خوبی بوده و در نهایت؛ در دانشگاه نیز به مرحوم استاد بدیع الزّمان ارادت خاصّی داشته است.
  • زادروز
    1312
  • محل تولد
    اصفهان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 3 شهریور 1393
  • شناسه
    18006
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی