loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصطفی ملکوتیان

دکتر مصطفی ملکوتیان در سال 1335 در شهر آران و بیدگل بدنیا آمد.ایشان دارای مدرک دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس در سال 1375است. نامبرده هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشد.
مصطفی ملکوتیان فرزند رمضانعلی دستفروش آرانی و سرکار خانم اقدس احسن است.
خاطرات کودکی : مصطفی ملکوتیان از دوران کودکی خود چنین به یاد دارد: دوران کودکی خود را از زمان 2/5 (دو و نیم ) سالگی به یاد دارم که در آران نزدیک شهرستان کاشان در اتاق و زیر زمین قدیمی زندگی نموده و پدر و مادرم به بافتن قالی که شغل عموم مردم این خطه در آن زمان بود اشتغال داشتند و بنده هم هر گاه فرصتی پدید می آمد مثلا زمانی که مدرسه تعطیل می شد به بافتن قالی مشغول می شدم.
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : مصطفی ملکوتیان در خانواده ای مذهبی و از طبقه پایین جامعه بدنیا آمد.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : مصطفی ملکوتیان دیپلم متوسطه را در سال 1353 از دبیرستان صدر اوحدی قم دریافت کرد. سپس کارشناسی رشته علوم سیاسی را در سال 1358 از دانشگاه شهید بهشتی و بعد از آن بتر تیب در سالهای 1367 و 1375 کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ نمود.
عنوان پایان نامه دکتری : بررسی مقایسه ای چرائی وچگونگی وقوع انقلاب های فرانسه روسیه وایران
عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد :سیاست وحکومت در فلسطین اشغالی
خاطرات و وقایع تحصیل : از خاطرات مصطفی ملکوتیان در ضمن تحصیل وقوع انقلاب اسلامی ،انقلاب فرهنگی و وقوع جنگ تحمیلی بود.
فعالیتهای ضمن تحصیل : مصطفی ملکوتیان در حین تحصیل در دوره دکتری به تدریس دروس کارشناسی علوم سیاسی در دانشگاه تهران اشتغال داشت.
استادان و مربیان : دکتر علی اکبر و آیه الله عباسعلی عمید زنجانی ،دکتر قاسم افتخاری ،دکتر منوچهر محمدی و دکتر محمد باقر حشمت زاده از اساتید مصطفی ملکوتیان بوده اند.
هم دوره ای ها و همکاران : دکتر علیرضا صدرا،دکتر حاتم قادری ،دکتر الهه کولایی ،دکتر سید رحیم ابوالحسنی ،دکتر سید داوود آقایی ،دکتر محمود جعفر جوادی ارجمند ،دکتر سید احمد موثقی و دکتر موثقی از همدوره ایها و همچنین از همکاران مصطفی ملکوتیان می باشند.
همسر و فرزندان : مصطفی ملکوتیان متاهل و دارای همسر بنام سرکار خانم کبری وزیر حرمی است. ایشان دارای سه فرزند بنامهای محمد علی ،زینب و سارا ملکوتیان می باشد.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مصطفی ملکوتیان عضو هیئت علمی( دانشیار )دانشگاه تهران از سال 1367 تا کنون می باشد.
فعالیتهای آموزشی :
عنوان دروسی که مصطفی ملکوتیان تدریس می کند به قرار زیر است: تئوریهای انقلاب اسلامی ،انقلاب های جهان ،انقلاب اسلامی ایران و جغرافیای سیاسی و دروس انقلاب اسلامی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : مصطفی ملکوتیان در کنار تدریس به تحقیق و پژوهش می پردازد.
همفکران فرد : مصطفی ملکوتیان از همفکری نزدیکی با دکتر سید داوود آقایی و دکتر علیرضا صدرا برخوردار است.
جوائز و نشانها : مصطفی ملکوتیان در سال 1368 به عنوان استاد نمونه در دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی سپاه در قم انتخاب شده است.
چگونگی عرضه آثار :
- تعداد مقالات چاپ شده در مجلات داخلی :13 مقاله
- تعداد مقالات ارائه شده در همایشها : یک مورد
- تعداد مقالات چاپ شده در همایشها : دو مقاله
- تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد تحت راهنمایی : 18 پایان نامه
آثار : انقلاب اسلامی ایران ویژگی اثر : تالیف,نشرمعارف ,1384
2 انقلاب اسلامی وچرایی وچگونگی رخداد ان ویژگی اثر : تالیف,نشر معارف ,1377 -این کتاب بعد ها به انقلاب اسلامی تغییر نام یافت.
3 انقلابهای متعارض معاصر ویژگی اثر : تالیف,دانشکده حقوق و علوم سیاسی ,1381
4 بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی در سپهر نظریه پردازی ها ویژگی اثر : تهران ،پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 1387
5 جغرافیا وسیاست ویژگی اثر : تالیف,حق یاوران ,1383
6 سیری در نظریه های انقلاب ویژگی اثر : تالیف,171,نشر قومس ,1376 -معرفی و نقد و ارزیابی نظریه های مربوط به زمینه ها و علل وقوع پدیده انقلاب
7 یورشهای تبلیغاتی آمریکا در جنگ ویتنام ویژگی اثر : ترجمه,جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ,1372 - این کتاب به معرفی و ارزیابی روشهای تبلیغاتی آمریکا در زمان جنگ ویتنام پرداخته است.
  • زادروز
    1335
  • محل تولد
    آران و بیدگل
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 12 شهریور 1393
  • شناسه
    18216
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی