loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید احمد زرهانی

تدریس و پژوهش در دانشگاه مذاهب اسلامی، معاون و قائم مقام ریاست این دانشگاه

سید احمد زرهانی (زادهٔ اول خرداد ۱۳۳۲)، پژوهشگر، شاعر، نویسنده، مدیر فرهنگی، فعال سیاسی و از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. او نماینده مردم دزفول در اولین دوره مجلس شورای اسلامی (۱۳۵۹-۱۳۶۳) بود. سپس برای سالهای متمادی او در آموزش و پرورش معاونتهای عالی داشته و سپس معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت بوده است. او هم اکنون ضمن تدریس و پژوهش در دانشگاه مذاهب اسلامی معاونت آن را عهده دار است.
سید احمد زرهانی متولد ۱۳۳۲ در شهرستان دزفول است. او دوران تحصیل متوسطه خود را در دزفول به پایان رساند. پس از اتمام دوران سربازی و فارغ التحصیلی از دانشسرای اهواز به عنوان معلم در دبیرستانهای دزفول مشغول به کار شد. وی در سالهای پیش از انقلاب به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت و به ساماندهی گروههای چریکی و مبارزاتی مشغول شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،از طرف مردم دزفول به عنوان اولین نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. او در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرده و دارای چهار فرزند است.
زرهانی پس از اتمام اولین دوره مجلس با دعوت دکتر سیدکاظم اکرمی به وزارت آموزش و پرورش رفت و از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۱ به عنوان معاونت پرورشی این وزارتخانه مشعول به کار شد. در دوران وزارت محمدعلی نجفی در دولت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی وی به عنوان قائم مقام وزیر در انجمن اولیا و مربیان و سپس به عنوان معاون مشارکتهای مردمی و مدارس غیر انتفاعی خدمت کرد. در روزهای آخر دولت هاشمی، محمدعلی نجفی مجدداً وی را به سمت معاون پرورشی این وزارتخانه منصوب کرد. در دولت اول خاتمی (اصلاحات) در دوران وزارت حسین مظفر وی حدود دو سال به عنوان معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش دارای مسوولیت بود. وی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت مشغول به فعالیت بوده است. او هم اکنون ضمن تدریس و پژوهش در دانشگاه مذاهب اسلامی، معاون و قائم مقام ریاست این دانشگاه است.
پس از پایان دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران با عنوان دانشجوی نمونه، وی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت ادامه داد. زرهانی دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. هم چنین وی به مطالعه و تحقیق در زمینه تقریب مذاهب اسلامی پرداخت. او هم اکنون مدیر مسوول فصلنامه مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی (فروغ وحدت) است.
  • زادروز
    1332
  • محل تولد
    دزفول
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1842
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی