loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضا رمضان نرگسی

در روستای نرگستان ( از طرف جنوب در 11 کیلومتری شهرستان صومعه سرا ، از طرف شرق 22 کیلومتری شهرستان رشت، واقع در حاشیه شرقی مرداب انزلی و جنوب منطقه حفاظت شده سیاه کشیم) متولد شدم. روستای نرگستان یک روستای نسبتا بزرگ و دارای قدمت طولانی با مردمانی متدین و سیاسی است و تجربه مبارزات میرزا کوچک خان جنگلی را داشت. و در انقلاب نیز نقش اساسی ایفا کرده است.
در سال 62 (دوازدهم شهریور) وارد حوزه علمیه جواد الائمه شهرستان صومعه سرا شدم (البته دو نفر از همکلاسی هایم را نیز تشویق کردم که با من به حوزه بیاید) و با توجه به هوش نسبتا خوبی که داشتم علاوه بر فراگیری بسیارخوب دروس حوزوی، دروس دبیرستان را نیز هم زمان با دروس حوزه به صورت داوطلب آزاد با موفقیت پشت سر میگذاشتم. در سال 67 در رشته فرهنگ و ادب دبیرستان بروشنورد شهرستان صومعه سرا دیپلم گرفتم و همزمان معالم و لمعه می خواندم. در سال 67 در شهرستان با مشکل استاد مواجه شدیم و برای ادامه تحصیل به مدرسه مروی تهران آمدم و لمعتین و اصول مظفر را در تهران نزد اساتید گرانقدری همچون استاد بهاری و استاد نمازی خواندم. لازم به ذکر است که در شهرستان صومعه سرا نیز اساتید از قم اعزام می شدند و اساتید ما در آنجا استاد سید محمد حجتی شفتی، استاد برهانی، استاد رضوانی و استاد ایوب باغبانی بودند.
در سال 69 در حوزه علمیه قم پذیرفته شدم لذا همان سال به قم آمدم و سال بعد در موسسه در راه حق پذیرفته شدم. در سال 72 سطح را تمام کردم و امتحانات شفاهی را نیز در سال 73 با موفقیت به اتمام رساندم و شهریه رتبه 3 من وصل شد و اساتید دوره سطح من عبارت بودند از استاد تهرانی، استاد عراقچی، استاد علی محمدی و... . از سال 72 در درس خارج فقه ایت الله فاضل لنکرانی (بحث حج) شرکت کردم که با مریض شدن ایشان در سال بعد به درس خمس استاد ایت الله موسی شبیری زنجانی رفتم. هم زمان به درس فقه ایت الله جوادی املی هم شرکت میکردم. از سال 75 به مدت چند سال در دروس خارج آیت الله مکارم شیرازی و ایت الله جعفر سبحانی شرکت می کردم. همچنین در سال 75 با فارغ التحصیل شدن در رشته الهیات و معارف اسلامی از موسسه امام خمینی، در دوره تخصصی کارشناسی ارشد جامعه شناسی در موسسه امام خمینی (ره) پذیرفته شدم و درسال 81 فارغ التحصیل شدم. از سال 81 زندگی پژوهشی خود را شروع کردم و تا کنون بیش از 45مقاله و 4کتاب از من منتشر شده و 1 کتاب نیز در دست چاپ دارم. در سال 1386در رشته علوم سیاسی گرایش مسائل ایران دوره دکتری قبول شدم و در سال 91 با نمره 18و هفتاد و پنج صدم موفق به دفاع از پایان نامه دکتری شدم عنوان پایان نامه دکتری «گردش نخبگان در اندیشه سیاسی تشیع و تطبیق ان با جمهوری اسلایم ایران» . و هم اکنون استادیار موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی میباشم.
  • زادروز
    1347
  • محل تولد
    گیلان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    دوشنبه 14 مهر 1393
  • شناسه
    19038
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی