loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

احسان طبری

احسان طبری، نظریه پرداز حزب توده، در سال 1295 ش، در ساری متولد شد. وی از سال 1314 فعالیت سیاسی خود را با همکاری در انتشار مجله «دنیا» آغاز کرد. در سال 1316 به عنوان یکی از اعضای گروه 53 نفر دستگیر و زندانی شد.
پس از شهریور 1320 از مؤسسین حزب توده بود و در همین دوران ، مدتی در شرکت نفت مشغول به کار شد. پس از آن به عنوان مترجم در خبرگزاری تاس به کار پرداخت .
احسان طبری دکترای فلسفه خود را در شوروی گرفته بود. طبری از مدرسه عالی حزب کمونیست شوروی، در رشته تاریخ فلسفه، فارغ التحصیل شد و پایان نامه خود را درباره فلسفه ابن سینا به رشته تحریر درآورد.در این دوران نام طبی به عنوان اندیشمند مارکسیست ایرانی در دایره المعارف بزرگ شوروی سابق ثبت شد و با نام مستعار «شاد» مقالاتی از او درج گردید.
طبری با انتشار مقالاتی درباره رفتار و کردار استالین در آکادمی علوم اجتماعی شوروی به تحصیل ادامه داد و در رشته تاریخ فلسفه به مقام علمی «نامزد علوم فلسفی» دست یافت .
  • زادروز
    ۱۹ بهمن ۱۲۹۵
  • محل تولد
    ساری
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1921
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی