loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدحسین غروی اصفهانی (کمپانی)

محمدحسین غروی اصفهانی (۲ محرم ۱۲۹۶ هجری قمری کاظمین - ۵ ذیحجه ۱۳۶۱ هجری قمری در نجف) معروف به کمپانی اصفهانی از عرفاً و از علمای معاصر شیعه است. وی در اشعارش، مفتقر تخلص می کرد.
محمدحسین غروی اصفهانی در روز دوم محرم سال ۱۲۹۶ هجری قمری در کاظمین به دنیا آمد. او که فرزند محمدحسن یکی از بازرگانان متدین و ثروتمند بود از این موقعیت در راه تحصیل علم و علوم استفاده نمود. محمدحسین در دهه دوم زندگی به حوزه نجف رفت و مشغول تعلیم در نزد اساتید حوزه آن روز شد. تحصیلات مقدماتی را در محضر شیخ محمد حسن تویسرکانی شروع نمود و تا سن بیست سالگی آنرا کامل کرد.
آیت الله العظمی محمدحسین غروی اصفهانی در پنجم ذیحجه سال ۱۳۶۱ هجری قمری برابر ۲۳ آذر ۱۳۲۱ شمسی در نجف درگذشت و در حرم امیرالمؤمنین علیه السلام در اتاقی که جنب گلدسته قرار دارد به خاک سپرده شد.شهید آیت الله مصطفی خمینی نیز در کنار او دفن شده است.
  • زادروز
    1296ق
  • محل تولد
    کاظمین
  • نام کامل
    آیت الله محمدحسین غروی اصفهانی
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    شنبه 3 آبان 1393
  • شناسه
    19435
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی