loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی نجفی یزدی

حجت الاسلام سید محمد علی نجفی یزدی (ره) در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در شهر نجف قدم به عالم خاک نهاد . پدرش حاج سید محمد باقر نجفی یزدی (ره) بود. نَسَب او و پدرانش را به امام حسن مجتبی(ع) می رسانند.
عشق و علاقه وافر سید علی آقا به امام خمینی (ره)، وی را به یکی از شارحان آثار عرفانی امام تبدیل کرد . استاد سید علی نجفی یکی از معدود عارفانی بود که مفاهیم بلند و عمیق عرفانی را به شکلی ساده و قابل درک برای همگان ارائه میکرد . سخنرانی های باقی مانده از استاد تنها آثار باقی مانده از ایشان می باشد، سخنرانی هایی که در صحن مسجد جامع بازار، شبستان مسجد قندی، مسجد المهدی، مسجد ارگ و مسجد شهداء و دانشگاههای شریف و امیرکبیر و... ایراد شد که از آن جمله اند:
دعای سحر،
اسماء نورانی دعای جوشن کبیر
زیارت جامعه کبیره
کتاب کلمات مکنونه فیض کاشانی
کتاب سرّالصلوة امام خمینی(قدس سره)
تفسیر سوره حمد امام خمینی(قدس سره)
ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان
تعدادی از سوره های قرآن کریم و آیات نورانی آن و ...

وفات
حجت الاسلام سید علی نجفی در روز ۶ مهر سال ۱۳۷۱ بر اثر سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفتند. پیکر شریف او پس از شستشو در مسجدالمهدی در قطعه ۵۷ بهشت زهرا(س)به خاک سپرده شد .
  • زادروز
    1326
  • محل تولد
    نجف
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 14 آبان 1393
  • شناسه
    19568
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی