loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جواد کامور بخشایش

جواد کامور بخشایش در اول مرداد 1353 در بخشایش دیده به جهان گشود . در شش سالگی در مکتب خانة زادگاهش به فراگیری علوم مقدماتی ، قرآن و ادبیات پرداخت و در ده سالگی راهی مدرسة ابتدایی قائم (عج) زادگاهش شد و دوران اول تا سوم ابتدایی را به صورت جهشی گذراند و در دومین سال تحصیلی در مدرسه با هم سن و سال های خود در کلاس چهارم دبستان همکلاس گردید . وی دوره های راهنمایی را در مدرسة شهید فکوری و دبیرستان را در دبیرستان امام علی ابن ابیطالب (ع) گذراند و پس از دریافت دیپلم فرهنگ و ادب ، برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را گذراند .
کامور بخشایش از 1373 ش وارد دفتر ادبیات انقلاب اسلامی شد و در حوزه های تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پژوهش و نویسندگی مشغول گردید . وی تا کنون علاوه بر نگارش مقالاتی در فرهنگ ناموران معاصر ایران ، دایره المعارف انقلاب اسلامی ، فرهنگ نام آوران ، فصلنامه پانزده خرداد ، مسئول پایگاه اطلاع رسانی 15 خرداد ، هفته نامه الکترونیکی تاریخ شفاهی ، فصلنامه مطالعات تاریخی ، ماهنامة شاهد یاران ، ماهنامه پلاک هشت و روزنامه های ایران و رسالت و همشهری و کیهان و نیز ارائه مقاله در همایش های گوناگون آثار زیر را در قالب کتاب انتشار داده است :
1- «یاس در قفس» (زندگی نامه داستانی شهید محمدجواد تندگویان) ، تهران ، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، 1380 . برنده جایزه کنگره بزرگداشت مقام شهید تندگویان در سال 1390
2- «نامی که ماند» (بازجستی در زندگی و مبارزات شهید محمدکاظم ذوالانوار) ، تهران ، سوره مهر ، 1387
3- «خاطرات سید مرتضی نبوی» ، تهران ، سوره مهر ، 1385
4- «گزارش یک طرح» (تاریخ شفاهی قیام 15 خرداد) ، تهران ، سوره مهر ، 1387
5- «شیخ شریف» (سیری در زندگی و زمانة حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی ؛ اولین روحانی شهید دفاع مقدس) ، تهران ، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی : عروج ، 1386 . این کتاب در 1387 کتاب سال دفاع مقدس انتخاب گردید .
6- «آینه جویبار» (فرهنگ نامه شهدای شهرداری تهران و نهادهای تابعه) ، تهران ، اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران : قدیانی ، 1388
7- «خاطرات سید کاظم اکرمی» ، با همکاری مسعود کرمیان ، تهران ، سوره مهر ، 1388
8- «جای امن گلوله ها» (خاطرات عبدالرضا آلبوغبیش) ، تهران ، سوره مهر ، 1389- در 11 اردیبهشت 1391 در دومین جشنواره کتاب تبریز این کتاب به عنوان کتاب برگزیده سال در بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شناخته شد.
ویراستاری کتاب های خاطرات ماشاءالله کازرونی ، خاطرات حجت الاسلام بهجتی ، تشکّل فراگیر ، عتبات عالیات و ... هم از جمله آثار جواد کامور بخشایش است .
  • زادروز
    1353
  • محل تولد
    بخشایش
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    یکشنبه 12 آبان 1387
  • شناسه
    1988
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط