loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عبدالله قوچانی

عبدالله قوچانی، متولّد شهر بغداد در کشور عراق، از پدر و مادری ایرانی است. تحصیلات لیسانسش را در عراق تمام کرده و هم زمان با روی کار آمدن صدام در عراق، پدرش به ایران باز می گردد، امّا عبدالله به بهانۀ تحصیل به همراه بقیۀ خانواده در عراق می ماند و همین امر موجب تسلّط بیشتر وی به زبان عربی نسبت به زبان فارسی می شود. وی در سال 1351 برای اوّلین بار به ایران می آید. در ابتدای بازگشت به ایران، فارسی اش اصلاً خوب نبود و به این دلیل که در منزل به زبان فارسی صحبت نمی کردند، تنها با فارسی دست و پاشکسته ای که با مادربزرگش حرف می زده، کلمات را همان طور که می شنیده به اشتباه بیان می کرده است. بعد از بازگشت به ایران و گذراندن دورۀ سربازی، در سال 1355 به عنوان دبیر زبان عربی استخدام و در شهرستان تربت جام مشغول کار می شود. اما به علّت دوری از خانواده -که آن زمان در تهران بودند- از آموزش و پرورش استعفا داده، به تهران باز می گردد.
پس از بازگشت به تهران مدّتی بیکار بوده تا اینکه در مرکز باستان شناسی استخدام می شود. در سال 56 به پیشنهاد رئیس وقت مرکز باستان شناسی، مشغول کار روی "خط" شده و کتیبه خوانی میکرده زیرا به زبان عربی تسلّط داشته است.
  • محل تولد
    بغداد
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 18 آذر 1393
  • شناسه
    20841
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهدی تاتاری

استاد قوچانی سلام .مقاله ای درباره کتیبه های کوفی کاروانسراها خراسان مینویسم چگونه میتونم از نظرات حضرتعالی بهره مند شوم . و یا چگونه میتونم با ایشان ارتباط برقرار نمایم. سپاس از لطفتون

10 اسفند 1394

سلام. ما راه ارتباطی ای با ایشان نداریم

علی سجادی

باسلام و تشکر آقای قوچانی کتاب های دیگری نیز دارد ایضا ایشان در خوتندن کتیبه های کوفی و عربی تبحر زیادی دارند اگر امکان دراد تلفن ایشان را مرحمت فرمایید در رابطه با خواندن یک کتیبه مشکل دارم با سپاس

24 فروردین 1394

سلام. متاسفانه شماره ای از ایشان نداریم.