loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدعلی رستمیان

اینجانب محمد علی رستمیان در سال 1344 در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم. همزمان با شروع قیام مردم در سالهای قبل از انقلاب با اینکه نوجوان بودم در راهپیماییها و فعالیتهای بر ضد رژیم شاهنشاهی، از جمله تعطیلی کلاسهای درس، شرکت میکردم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیتهای بسیج مدارس و مسجد، و راهپیماییها، در راستای پاسداری از انقلاب شرکت میکردم. در همین ایام، در کنار کارهای بسیج و به خاطر حضور بعضی از روحانیون محل در بسیج، در کنار درسهای دبیرستان به درسهای حوزوی نیز مشغول شدم و بعد از دیپلم به طور رسمی وارد حوزه علمیه اصفهان شدم. با توجه به حضور در بسیج توفیق داشتم که مدتی را در کنار رزمندگان اسلام در جبهههای نبرد شرکت کنم.
در سال 1366 به قم آمدم و به ادامه تحصیل پرداختم و تا سطوح عالی حوزه را خواندم و به مدت ده سال نیز در درس خارج شرکت کردم. علاقه به فلسفه و بحثهای کلامی موجب شد که در این مدت در کنار فقه و اصول، در درسهای فلسفه نیز شرکت و به مطالعه کتابهای فلسفی و کلامی نیز بپردازم. با توجه به احساس نیازهای دانشگاهی جهت تدریس برای دانشجویان و آگاهی از روشهای نوین تعلیم و تربیت، در سال 1370 در مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم به تحصیل مشغول شدم و بعد از فارغ التحصیلی در مراکز مختلف حوزی و دانشگاهی به تدریس اشتغال داشتم. همزمان برای اینکه علوم فراگرفته را در زمینه کاربردی نیز استفاده نمایم با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در کار تدوین نرمافزارهای علوم اسلامی در رشته فلسفه و کلام همکاری داشته و چند سالی نیز مسوولیت بخش علوم عقلی را بر عهده داشتم.
با توجه به علاقهای که به شناخت آرا و نظرات دیگران داشتم، با توجه به شکلگیری مرکز مطالعات ادیان و مذاهب در حوزه علمیه قم، از سال 1375 با این مرکز در راه شناخت ادیان و مذاهب مختلف همکاری داشتهام و اکنون نیز که چند سالی است که دانشگاه ادیان و مذاهب تشکیل شده است، با این دانشگاه همکاری دارم. با توجه به نیازهای علمی و کاری، دوره دکترا را در رشته کلام با گرایش فلسفه دین در مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم گذراندم، که اینک در آستانه دفاع از پایاننامه دکتری هستم.
در طول سالیان گذشته در کنار درس، به کار تبلیغ دینی در میان مردم و رزمندگان نیز اشتغال داشتهام. همچنین در هر جا که احساس کردم که حضور من برای انقلاب و جامعه موثر است، سعی کردم که در آنجا حضور جدی داشته باشم.
  • زادروز
    1344
  • محل تولد
    اصفهان
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 26 آذر 1393
  • شناسه
    21221
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی